iso maken en uitpakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Hoe is het mogeljk om bv een iso bestand te maken.

Kan ik in dit iso bestand alles zetten wat ik wil???

Films, muziek, veel data.

Hoe moet ik dat zien, wat is een iso bestand eigenlijk wel niet?

grtjs jjw

Iso formaat is een bestandsformaat speciaal ontworpen voor brandprogramma en cd's.(of iig later voor aangesteld) Zover ik weet zijn iso's ongecomprimeerde beeldbestanden.

Ja je kunt alles in een iso smijten, er zitten volgensmij wel ergens grenzen aan de lengte vd bestandsnamen, maar hoe dat precies zit weet ik zelf ook nie.:)

Iso's kun je maken met bv winiso of ultraiso van een cd. Of en hoe je iso kan maken met bestanden direct vanaf de harde schijf weet ik niet. (misschien winrar?)

cheers

Geplaatst door @temptation
hoe je iso kan maken met bestanden direct vanaf de harde schijf weet ik niet. (misschien winrar?)

cheers

ISO maken vanaf de harde schijf gaat ook erg goed met ultraiso of winiso.
gewoon dmv van add de mappen/ bestanden er in zetten die je wilt.

Iso bestand

Nou las ik ook iets over een QUE bestand.
Dit zou een belangerijk bestand zijn voor bij het uipakken van iso bestanden????

Als ik dus een aantal films op cd wil zetten, doet het iso formaat het kleiner als zeg maar het orirginele bestand??

Als ik ze nou weer wil uitpakken, kan dat ook met dezelfde software?

grtjs jjw

een cue file hoort bij een bin file het iso formaat is anders opgebouwd en heeft niets nodig er bij.

een iso file zorgt er niet voor dat de data die je er in zet kleiner wordt het comprimeerd namelijk niets

Iso bestand

Wat heeft een iso bestand dan eigenlijk voor nut??

grtjs jjw

een iso bestand wordt daarom ook meestal gebruikt om een image van een cd of dvd te maken dat kun je dan doen met de juiste software inclu beveiligingen enz.
Ook kun je zelf startende cd maken enz als je dat dan in een iso zet en beschikbaar steld zoals bv een linux distributie kunnen mensen dat makkelijk op cd branden.

voor huis tuin en keuken gebruik maak je eigenlijk nooit geen iso files.

Iso's kunnen zelfs ook groter worden dan de cd zelf moet worden. Wat je wel kunt doen is de iso of bin/cue bestanden inpakken in zip of rar waardoor het bestand tochnog aanzienlijk kleiner word. Dit word vaker gedaan in de p2p wereld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan