iso op dvd branden ----> probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dxhunter

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

ik heb een iso file van windows 7 die ik wil branden op een dvd om het daarna te installeren. Punt is dat dat wel gaat maar hij maakt de dvd niet bootable, hij kopieert gewoon een map op de dvd waarin de bestanden staan voor het booten en installeren. Als ik dus wil booten kan mijn pc het boot bestand niet vinden en boot/installeert dus niet.
(ja, booten via cd-rom speler is geselecteerd!)

Ik heb al tig iso brandprogramma's geprobeerd maar ik krijg telkens een map op de dvd met inhoud. Heb al plus minus 10 dvd's voor nop gebrand!

Wie kan mij helpen om de bestanden zo op de dvd te krijgen dat ik daarna kan booten en installeren?

Hartelijk bedankt voor de hulp,

Hans

De Helpfunctie van Nero (7) schrijft er dit over:

Een opstartbare schijf maken en branden
Ga als volgt te werk om een opstartbare schijf te maken:

Klik in het hoofdvenster Instellingen van Nero Burning ROM op de knop Nieuw.
Het venster Nieuwe compilatie wordt geopend.
Als u een opstartbare cd wilt maken, selecteert u op de optie Cd in de vervolgkeuzelijst en de optie Cd-rom (opstartbaar) in de keuzelijst.
Als u een opstartbare dvd wilt maken, selecteert u de optie Dvd in de vervolgkeuzelijst en de optie Dvd-rom (opstartbaar) in de keuzelijst.
De tabbladen voor de opstartbare schijf worden weergegeven en het tabblad Opstarten is actief.
Ga als volgt te werk als de sjabloongegevens voor de opstartbare schijf van een logisch station afkomstig zijn:
Selecteer de optie Opstartbaar logisch station in het gebied Bron van gegevens van opstart-image.
Selecteer de gewenste optie in de vervolgkeuzelijst.
Als het logische station dat u wilt gebruiken, niet in de keuzelijst voorkomt, is het station groter dan de beschikbare ruimte op de schijf. U moet er rekening mee houden dat u voor besturingssystemen vanaf Microsoft® Windows® 2000 beheerdersrechten nodig hebt om direct toegang tot stations te krijgen om opstartbare schijven te maken.

Ga als volgt te werk als de sjabloongegevens voor de opstartbare schijf van een imagebestand afkomstig zijn:
Selecteer de optie Imagebestand in het gebied Bron van gegevens van opstart-image.
Klik op de knop Bladeren en selecteer het gewenste bestand.
Selecteer in de vervolgkeuzelijst Boot locale de taal die moet worden weergegeven bij het opstarten van het systeem.
Schakel het selectievakje Expertfuncties inschakelen in en selecteer het emulatietype voor het imagebestand in de vervolgkeuzelijst Emulatietype.
Selecteer op te tabbladen eventueel nog andere opties (zie Het venster Nieuwe compilatie).
Klik op de knop Nieuw.
Het selectievenster wordt weergegeven.
Selecteer de bestanden/mappen die naar het ISO-gedeelte van de opstartbare schijf moeten worden geschreven en sleep de bestanden naar het compilatiegebied.
De bestanden en mappen worden in het compilatiegebied weergegeven en op de capaciteitsbalk wordt aangegeven hoeveel opslagruimte is vereist op de schijf.
Start het brandproces (zie Het branden starten).
U hebt een opstartbare schijf gebrand.

Laatst bewerkt:
De Helpfunctie van Nero (7) schrijft er dit over:

Een opstartbare schijf maken en branden
Ga als volgt te werk om een opstartbare schijf te maken:

Klik in het hoofdvenster Instellingen van Nero Burning ROM op de knop Nieuw.
Het venster Nieuwe compilatie wordt geopend.
Als u een opstartbare cd wilt maken, selecteert u op de optie Cd in de vervolgkeuzelijst en de optie Cd-rom (opstartbaar) in de keuzelijst.
Als u een opstartbare dvd wilt maken, selecteert u de optie Dvd in de vervolgkeuzelijst en de optie Dvd-rom (opstartbaar) in de keuzelijst.
De tabbladen voor de opstartbare schijf worden weergegeven en het tabblad Opstarten is actief.
Ga als volgt te werk als de sjabloongegevens voor de opstartbare schijf van een logisch station afkomstig zijn:
Selecteer de optie Opstartbaar logisch station in het gebied Bron van gegevens van opstart-image.
Selecteer de gewenste optie in de vervolgkeuzelijst.
Als het logische station dat u wilt gebruiken, niet in de keuzelijst voorkomt, is het station groter dan de beschikbare ruimte op de schijf. U moet er rekening mee houden dat u voor besturingssystemen vanaf Microsoft® Windows® 2000 beheerdersrechten nodig hebt om direct toegang tot stations te krijgen om opstartbare schijven te maken.

Ga als volgt te werk als de sjabloongegevens voor de opstartbare schijf van een imagebestand afkomstig zijn:
Selecteer de optie Imagebestand in het gebied Bron van gegevens van opstart-image.
Klik op de knop Bladeren en selecteer het gewenste bestand.
Selecteer in de vervolgkeuzelijst Boot locale de taal die moet worden weergegeven bij het opstarten van het systeem.
Schakel het selectievakje Expertfuncties inschakelen in en selecteer het emulatietype voor het imagebestand in de vervolgkeuzelijst Emulatietype.
Selecteer op te tabbladen eventueel nog andere opties (zie Het venster Nieuwe compilatie).
Klik op de knop Nieuw.
Het selectievenster wordt weergegeven.
Selecteer de bestanden/mappen die naar het ISO-gedeelte van de opstartbare schijf moeten worden geschreven en sleep de bestanden naar het compilatiegebied.
De bestanden en mappen worden in het compilatiegebied weergegeven en op de capaciteitsbalk wordt aangegeven hoeveel opslagruimte is vereist op de schijf.
Start het brandproces (zie Het branden starten).
U hebt een opstartbare schijf gebrand.

Bedankt voor het antwoord, ik zal het eens gaan proberen. Typisch is wel dat ik al vele malen iso files van besturingssystemen heb gebrand en nooit eerder tegen dit probleem ben aangelopen.

Ik meld hoe het afloopt!

Hans

We gaan 't lezen.

Voor als nog is het me nog niet gelukt! Hij blijft consequent een folder met inhoud op de dvd zetten!

groeten,

Hans

ps hoe kom ik aan een werkend exemplaar van nero 7? (demo?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan