Iso uitpakken of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik heb een iso, maar moet ik deze eerst uitpakken als ik hem wil branden met imgburn? Of kan moet ik het ingepakt laten en dus als iso branden (Herkent windows hem dan als bootable).
Als ik het iso bestand open staat er in imgburn tussen haakjes (bootable) dus die is dan zelf al bootalble?

Nog iets: Als ik het bestand dat ik wil branden open staat dit al standaard ingesteld:
attachment.php

Zijn die instellingen goed?

grtz..

je kunt hem gewoon als iso branden met img burn, de instellingen zijn goed, hij wordt bootable afhankelijk van de disc (dus de content) niet het type image.
alleen verify is niet per se nodig. deze neemt alleen extra tijd in en checkt nog even of alles goed is gebrand.

Laatst bewerkt:
je kunt hem gewoon als iso branden met img burn, de instellingen zijn goed, alleen is verify niet per se nodig. deze neemt alleen extra tijd in en checkt nog even of alles goed is gebrand.

Ok en zijn die instellingen ook al gelijk goed dan?
Zoals dat vinkje bij test mode UIT en die bij verify aan?

Edit: sorry ik lees net pas dat je ook wat zei over de instellingen. Maar uhm, die verify kan dus uit, en de test mode ook uitlaten?

En wat je zegt over bootable dat dat niet afhankelijk is van de image (iso) maar waar houd het dan wel vanaf?

Laatst bewerkt:
Als ik het iso bestand open staat er in imgburn tussen haakjes (bootable) dus die is dan zelf al bootalble?

Dit had ik je al uitgelegd met een voorbeeld in je vorige vraag. En wat 3747 zegt is waar, de gebrande DVD wordt bootable afhankelijk van wat er op de image staat (de content).

Waarom brand je de ISO niet op een herschrijfbare DVD? Als het niet lukt dan is er niets verloren.

dat is inderdaad een goede tip ^ (mits het geen dvd film is en je tijd zat heb aangezien het branden langer duurt)

ik zie overigens dat het om een windows cd gaat. die kan je het beste wel op verify zetten zodat je zeker weet dat er geen fouten op de cd zitten, bij een filmdvd maakt het vaak niet zoveel uit, maar je wilt niet dat er tijdens je windows installatie opeens een fout optreedt.

waar de bootable dingen vanaf hangen is puur (zoals m4rco ook al zei) de content, dus de inhoud, van de cd. daar staan bepaalde bestandjes op (vaak autorun genoemd) die automatisch afspelen wanneer de dvd in de drive wordt gestopt (mits de pc aanstaat).

Laatst bewerkt:
snelheid zou ik niet op maximaal zetten maar bijv. op 2.

dat heeft bij mij echt nooit iets uitgemaakt, als je een dvd film brandt maakt het sowieso niet uit, als je windows brandt is x2 misschien wel iets veiliger maar als je gewoon op zn snelst brandt en verifieerd is de kans van falen hooguit een procent...

Bedankt voor jullie antwoorden....

Dit had ik je al uitgelegd met een voorbeeld in je vorige vraag. En wat 3747 zegt is waar, de gebrande DVD wordt bootable afhankelijk van wat er op de image staat (de content).

Waarom brand je de ISO niet op een herschrijfbare DVD? Als het niet lukt dan is er niets verloren.

Krijg ik van jou dan een herschrijfbare DVD? Ik heb er wel een, maar dat is een CD van 650 MB:)

De autorun in deze screenshot zou dus het gebeuren moeten starten?
Bekijk bijlage 116259

ja wanneer de cd in de drive zit zal dat zorgen voor een autostart

Het meeste leer je door zelf dingen uit te proberen en niet steeds maar vragen te stellen (vragen staat natuurlijk vrij). Kortom, probeer gewoon die ISO te branden en je zult zien of het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan