.iso verkleinen onder 4 GB voor usb-stck

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzmo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
41
Goededag,

Ik heb een vraag.
Ik heb een usb-stick gekocht en wil hier films opzetten. Ik zal even uitleggen, ik kan de usb-stick als NTFS of als FAT32 formatteren en hier komt het probleem: mijn dvd speler kan de usb-stick niet lezen als deze als NTFS is geformatteerd en kan 'm wel lezen als deze als FAT32 is geformatteerd. Maar je kunt als je FAT32 formatteerd geen bestanden boven 4 GB kopieren naar de usb-stick. Ik heb gisteren verscheidene compressie software geprobeerd, maar de .iso(4,19 GB) is na comprimeren telkens nog boven de 4 GB en dus niet te kopieren naar de usb-stick. Nu kan ik wel meerdere keren na elkaar comprimeren, maar, dat duurt het nogal lang. Mijn vraag; weet iemand een programma, of instellingen van een programma waarmee na 1 keer comprimeren mijn .iso onder de 4 GB is?

Ik heb de volgende software geprobeerd:
Winace
Winrar
7zip
KGB, maar deze kan geen files boven de 4 GB aan.

Bedankt voor het lezen.

grizzmo
 
Dank U mrmusic, het is idd gelukt om een .iso onder de 4 GB te maken, ik wist niet, dat dvd shrink ook .iso verkleinde.
Maar nu is er weer iets anders: Mijn dvd speler speelt, kennelijk, geen .iso af alsook geen normale dvd bestanden .ifo, .buf, .vob etc. Ik bezit een KINGSTON datatraveller 8 GB 100 G2, is er evt een mogelijkheid om met deze stick toch .iso's en dvd bestanden af te spelen op mijn dvd speler?

grizmo
 
Vraag is dan eerst welke bestanden je DVD speler WEL af kan spelen
 
De dvd speler is een XIRON DVD10221 en speelt wel .divx bestanden af via de usb-stick. Wat mij dus bevreemdt is dat hij wel alle mogelijke gebrande dvd's afspeelt. Iso's, dvd video files en .avi getest en afgespeeld zonder problemen.
 
Ik wil iedereen bedanken voor het oplossen van de originele vraag. Als er nog iemand is die het antwoord weet op de vraag hoe ik andere bestanden dan divx af kan spelen op mijn dvd speler via de usb-stick hoor ik het graag.

mvg

grizzmo :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan