Iso

Status
Niet open voor verdere reacties.

groen1

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2014
Ik heb een Iso bestand van 9,75 GB. Hoe kan ik deze Iso bestand op een DVD5 branden?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar een sectie verplaatst waar je meer kans hebt op een goed antwoordt. Helpmijdagen sectie is voor onze jaarlijkse Helpmijdag.

Zelf maak ik gebruik van IMGburn om ISO te branden. Uitleg kun je hier vinden;
http://www.snelrennen.nl/imgburn/#.U4grAihFv3E

Oeps over die 9,75GB heen gelezen, nee dat gaat inderdaad niet op een DVD5. :o

Dan wordt het burnen op een dvd9, of indien mogelijk afhankelijk van de inhoud van de iso, deze splitten en burnen op 2 dvd5 schijfjes.

Ja, inderdaad hij werkt alleen maar met video DVD's en niet met data-DVD's. Ik heb geprobeerd met dvdshrink maar het lukt ook niet. Ik weet nu niet hoe ik verder moet gaan?

Natuurlijk dat je met Shrink ook kan, maar vanuit Shrink dan moet je wel onnodige bestanden verwijderen zodat die wel op DVD5 past, en op die manier is niet meer DVD 9 ..
Het is beste die toch op DVD 9 te branden, op een 8,5GB schijf dus ...

Maar ik heb verhaaltjes ook gehort dat die misschien met WinAVI All-in-One Converter of ConvertX to DVD op DVD5 comprimeren kan ...

Laatst bewerkt:
DVDShrink kan ook compressie uitvoeren over de videosporen, toch?

@ royb3

:o Die heb nog niet gedaan via Shrink en weet ik zelf dus niet hoe dat moet doen ...

Praten we hier dan om een data-dvd(iso) of om een video-dvd(iso)? Dat praat een stuk makkelijker.

Je kunt met Totalcommander en de juiste plugin ook de ISO uitpakken en de mappen etc los op een dvd branden.
Een DVD 9 rw kopen kan natuurlijk ook mocht je brander die ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan