ISP/Routerconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
434
Ik heb als ISP Kliksafe, en een SMC router.
Nu wil ik de filtering omzeilen. Ze maken echter gebruik van een transparante proxy, ik hoef dus zelf geen proxy in te voeren.
In mijn router staat bij NAT ruim 1200 regels, die alle IP's die ik lokaal gebruik doorstuur naar o.a. de proxyserver.
Zou dat betekenen dat ik als ik een regel toevoeg voor speciaal IP ik dan open internet heb?

Verder: ik wil static IP's instellen. Op het moment dat ik die op 192.168.2.XXX zet, kan ik in mijn router. Als ik 192.168.X.XXX doe, kan ik daar niet in. Op beide instellingen heb ik trouwens geen internet. En dat laatste gaat het eigenlijk om. Ik gebruik Ubuntu 9.10. Als ik als static IP m'n door de DHCP ingestelde IP neerzet, doet hij het nog niet. Als netmask zet ik 255.255.255.0 neer en gateway IP van router, 192.168.2.1

Verder wil ik een server inrichten, en dat zou ook moeten kunnen via kliksafe, al gaan ze met een proxy te werk. Ik zou hiervoor de IP van m'n echte netwerk hier moeten weten, volgens mij staat dat bij gateway onder internet in de modumconfiguratie. Die staat daar ingesteld op 172.31.255.29. Zou dat kunnen kloppen, en hoe stel ik dat dan in?

Misschien zou iemand ook willen uitleggen wat een transparante proxy is, zodra ik namelijk proxy in google intik blokkeert kliksafe.

Om jullie vraag waarom ik kliksafe heb alvast voor te zijn: Dat willen mijn ouders. Is vooral voor jongere gezinsleden, ik ben ICT'er (doe opleiding) en heb er behoorlijke hekel aan.

Edit: bij een vaste IP in de range van 192.168.2.XXX kan ik WEL pingen, daarbuiten niet.
 
Laatst bewerkt:
Transparante proxy:
Een proxyserver is transparant als hij voor de gebruikers (clients) onzichtbaar is. Er zijn enkele voordelen aan deze opstelling:

De proxyserver hoeft niet ingesteld te worden in de browsers van alle gebruikers.
Het gebruik van de proxyserver is verplicht.
Gebruikers mogen niet weten dat ze via een proxyserver surfen.
Wanneer een webaanvraag gestuurd wordt zal de router dit doorsturen naar de proxyserver die de aanvraag verder zal afhandelen...

Dus omzeilen zal moeilijk zijn.....
 
Kwestie van instellen dat ie dat niet doorstuurt naar die proxy-server toch? Of denk ik dan te makkelijk en heb ik dan geen internet?
 
Kwestie van instellen dat ie dat niet doorstuurt naar die proxy-server toch? Of denk ik dan te makkelijk en heb ik dan geen internet?

Als het zo gemakkelijk was... konden ze de deur wel op slot gooien bij Kliksafe...

Nee, je kunt niet om die proxy heen.... Zie het als een "grenspost" op de weg naar het internet. De proxy checkt ALLES, op meerdere manieren, met een whitelist, met een blacklist en door contentfiltering.... voldoet het adres dat je vraagt aan alle criteria, dan krijg je de site te zien....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan