issas.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door virtually
Het gaat dus om C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

Is dus duidelijk met een l van Leo, oftewel een normaal proces van Windows.

Maar bij mij vraagt lsass.exe nooit of ie een connectie wil maken..... maar dat ligt misschien wel aan de soort firewall, ik draai nl. ZoneAlarmPro.....

Groetjes

ZA Pro? Kijk eens op het ZA-forum:p Die service kan je rustig toegang geven.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie

ZA Pro? Kijk eens op het ZA-forum:p Die service kan je rustig toegang geven.

Groetjes,
Bennie

Bennie, ik schreef al eerder dat dit een normaal proces van Windows is alleen heeft ZAP bij mij nooit een alert gegeven omdat lsass.exe nooit een verbinding heeft gemaakt.

Er is hier ook sprake van verwarring ivm de I van Isaak en de L van Leo...

Dit heb ik van een trouwens van een ander forum, wel in het Engels;

LSASS = Local Security Authentication Server Something

It basically handles requests generated by WinLogon and calls the relevant authentication package for the object you are trying to use. Your user profile is then granted access and stored in a security certificate/access token which in turn will be handed to the object requesting authentication.

Hier de rest van de discussie;
http://www.the-scream.co.uk/forums/t7883.html

Groetjes

@Saldos
hij staat in windows, maar ook als internetadres
"ttp://www.liutilities.com/products/wintaskspro" (waarbij ik de h heb weggehaald.)
en

C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

Hoef me geen zorgen te maken volgens mij toch?

@Pieter,
heb je nog gekeken naar mijn startuplist, ik zie in ieder geval geen rare processen erbij staan..

Geplaatst door Stigter

@Pieter,
heb je nog gekeken naar mijn startuplist, ik zie in ieder geval geen rare processen erbij staan..

Als ik wat vreemds had gezien, had ik me wel gemeld Arie. ;)
Ik heb al eerder gezien dat lsass contact met internet probeert te maken als er een inlogprocedure in IE gestart wordt.
Nog zo´n onopgelost raadsel: http://forums.techguy.org/showthread.php?s=&threadid=142134

Groetjes,

Pieter

Daar ging ik eigenlijk wel vanuit Pieter, maar je gaf toch nog link naar versie 1.95 (had ik al gevonden via helpmij.. google gaf alleen versie 1.94)

Vreemde is dat ik nu nog geen melding via nis heb gekregen, mocht die het nog een keer vragen zal ik hem voor de zekerheid gewoon blokken...

Trouwens effe off topic,
spywareblaster geinstalleerd, maar ik kan nergens zien of hij mee-opstart of is dat niet nodig?
ook in de windows-taskmanager processen zie ik hem niet staan.. Vertraag dit mijn internet niet?

Hoi Arie,

SpywareBlaster maakt veranderingen in het register waardoor alle ActiveX elementen in de database niet meer kunnen installeren.
Dus het hoeft niet op te starten en je merkt er verder niks van. Dat is juist het mooie.

Groetjes,

Pieter

Oke,
Dat is inderdaad mooi dan.
De wekelijkse scan met spybot en adaware kan ik dus nu achterwege laten?!

Bedankt, allemaal gelukkig is er altijd nog Helpmij!!
:thumb:

Je kunt hem nu eens in de twee weken doen. ;)

Sinds ik SpywareBlaster en SpywareGuard gebruik, kom ik alleen nog maar dingen tegen die nieuw zijn.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Stigter
Trouwens effe off topic,
spywareblaster geinstalleerd, maar ik kan nergens zien of hij mee-opstart of is dat niet nodig?
ook in de windows-taskmanager processen zie ik hem niet staan.. Vertraag dit mijn internet niet?

Spyware guard is ook een goed idee Stiger.
De software is van dezelfde makers als spywareblaster.
Hij is hier te krijgen:

http://www.spywareinfo.com/downloads/swguard/spywareguardsetup.exe

:thumb: bedankt, ook maar even geinstalleerd...

[edit]
en effe een nieuwe image gemaakt, zodat ik nu helemaal niets meer hoeft te installeren...........
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan