Issas.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
hoi,
ik heb xp opnieuw geinstalleerd en zie in mijn lopende processen ISSAS.EXE staan.
Is dit een troj of effectief een windows onderdeel en welke functie heeft die.(pas op : niet te verwarren met issas .exe)
 
Je kan ook gewoon vertellen dat Issas.exe een trojan is en lsass.exe een onderdeel van windows is hoor, een link zegt zo weinig ;)
 
Laatst bewerkt:
Process Name: Local Security Authority Service
Description:
lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. Note: lsass.exe also relates to the Windang.worm, irc.ratsou.b, Webus.B, MyDoom.L, Randex.AR, Nimos.worm which spread via floppy disk drives, mass-mailing and peer-to-peer sharing. Please review file path for clarification of this.

Topicstarter heeft het over Issas.exe
Raymond verwijst naar isass.exe
En Sarvo heeft het over een trojan issas. :D

Wat is het nou?
Als we dat eerst even duidelijk krijgen zou het wel handig zijn. Voor hetzelfde geld is het een typfout.
Want het volgende maakt me ook niet wijzer :D
ik heb xp opnieuw geinstalleerd en zie in mijn lopende processen ISSAS.EXE staan.
Is dit een troj of effectief een windows onderdeel en welke functie heeft die.(pas op : niet te verwarren met issas .exe)
Process File: lsass or lsass.exe

In ieder geval: Dit is de goede.
attachment.php
 

Bijlagen

  • Isass.jpg
    Isass.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt:
john ross zei:
hoi,
ik heb xp opnieuw geinstalleerd en zie in mijn lopende processen ISSAS.EXE staan.
Is dit een troj of effectief een windows onderdeel en welke functie heeft die.(pas op : niet te verwarren met issas .exe)
 
mijn vermoeden wordt bevestigd: ISSAS.EXE is een onderdeel van windows, maar waarom is dit proces nu lopend in m'n nieuwe instal en in mijn vorige niet.Ik heb geen netwerk geplaatst in m'n woning maar heb xp wel opnieuw moeten registreren bij microsoft
 
dankt u lange pier maar tis geen worm of virus,tis een onderdeel van windows de vraag is waarom staat hij er nu bij en in mijn vorige instal niet?
 
john ross zei:
dankt u lange pier maar tis geen worm of virus,tis een onderdeel van windows de vraag is waarom staat hij er nu bij en in mijn vorige instal niet?


Isass.exe is een onderdeel van windows, issas.exe is echter een virus.

Denk niet dat Microsoft dit bestand heeft gemaakt, en waarom staat Google er vol mee dat dit een virus is?

Zou zeggen, gooi 'm weg, en zet het goede bestand in je system32 map, in veilige modus.
 
De Sasser worm veroorzaakt een foutmelding in het windows-programmaatje lsass.exe (met de L).
Het bestandje dat lsass.exe laat crashen bestaat meestal uit 4 of 5 cijfers met daarachter _up.exe. Bijv 12345_up.exe

Isass.exe is een virus/trojan (bijv. futro of optix pro), maar staat niet bekend als de Sasser-worm.
 
Sarvo zei:
Je kan ook gewoon vertellen dat Issas.exe een trojan is en lsass.exe een onderdeel van windows is hoor, een link zegt zo weinig ;)



Ik vond hem juist wel duidelijk!:thumb:
 
Het is me nog steeds niet duidelijk.
John heeft het nog steeds over
mijn vermoeden wordt bevestigd: ISSAS.EXE is een onderdeel van windows,:shocked:
Terwijl ik een plaatje laat zien van de 'goede' Isass.exe.
John, kijk nu eens goed wat je bedoelt.....als jij werkelijk Issas.exe (dus met 2 keer een s en eindigend op een s) als proces hebt lopen moet het toch in een andere hoek gezocht worden.
 
Laatst bewerkt:
ok ff ter duidelijkheid

lsass.exe SYSTEM

zo hoort die in het taakbeheer te staan en dan via zoeken
C:\WINDOWS\system32

die is veilig

heb je echter lssas.exe (gebruikersnaam) of ook SYSTEM staan
maar hij staat NIET IN C:\WINDOWS\system32

dan heb jij een sasservirus :( heb je wel een virus scanner of een firewall ?
want dat beestje krijg je zomaar niet in je pc :confused:

let dus goed op bij de letter S ;) lsaSs <---of---> lsSas
 
sry elisa,in mijn processen staat isass.exe.typfoutje van mij
 
Als deze Isass.exe dan ook nog in system32 staat hoef je je geen zorgen te maken. :)
 
Mooi zo John.
Troost je, er is altijd verwarring over Isass en Issas.
Dat is dan ook een slimme zet van zo'n trojan-maker!

groetjes
 
Issas.exe moet wel zijn gemaakt door norton, daar norton nu bij mij aangeeft dat ik nog maar 29 dagen bescherming heb en dus moet gaan betalen. En tevens mijn eerste melding heb over Issas exe.
Het is mij al eerder opgevallen dat je veel meer last van virussen ed aanvallen hebt bij het verlopen van hun scanner dan als je gewoon even geen scanner hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan