chandlurmark
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mrt 2008
Beste mensen,
Ik heb een script dat resultaten weergeeft nadat je hebt gezocht. Het zoekformulier heeft 3 fields waardoor je gedetailleerd kunt zoeken. Het probleem is alleen dat ik een if constructie heb gebouwd dat als je niks invoert, hij een echo geeft. Nu doet hij dat alleen bij het velnaam NAAM, maar ik wil het ook laten controleren bij een ander veldnaam, maar als je dat doet, wordt het veldnaam NAAM ook gecontroleerd terwijl je dat niet wilt. Het moet dus een soort OR constructie komen ..... Wie kan mij helpen?
Ik heb een script dat resultaten weergeeft nadat je hebt gezocht. Het zoekformulier heeft 3 fields waardoor je gedetailleerd kunt zoeken. Het probleem is alleen dat ik een if constructie heb gebouwd dat als je niks invoert, hij een echo geeft. Nu doet hij dat alleen bij het velnaam NAAM, maar ik wil het ook laten controleren bij een ander veldnaam, maar als je dat doet, wordt het veldnaam NAAM ook gecontroleerd terwijl je dat niet wilt. Het moet dus een soort OR constructie komen ..... Wie kan mij helpen?
PHP:
<?
//connect to mysql
//change user and password to your mySQL name and password
# mysql_connect("localhost","wmo","wmopass");
//select which database you want to edit
# mysql_select_db("wmotest");
$Naam2=$_POST["Naam"];
$Datum_in2=$_POST["Datum_in"];
$Geb_Datum2=$_POST["Geb_Datum"];
//get the mysql and store them in $result
//change whatevertable to the mysql table you're using
//change whatevercolumn to the column in the table you want to search
$result = mysql_query("SELECT * FROM tbl_registratie WHERE Naam LIKE '%$Naam2%' AND Datum_in LIKE '%$Datum_in2%' AND Geb_Datum LIKE '%$Geb_Datum2%'");
if(mysql_num_rows($result) == "0")
{
echo "<p>Niets gevonden in de database</p>";
}
if (!$Naam2)
{
echo "<p>Geef een zoekterm op</p>";
}
else
{
echo "<h1>Resultaat:</h1>";
//grab all the content