Item niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Femke13

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Me computer zegt bij dingen die ik wil verwijderen item niet gevonden, nu wordt ik er wel een beetje zat van ik heb gehoord dat je dit met Ccleaner kan fixen? zo ja welke dingen moet ik dan aanfinken bij ccleaner? ( het gaat om windows 7) ddf.jpg gf.jpg

Hallo Femke13,
U heeft de spellingscontrole duidelijk wel aanstaan.
Dit probleem betreft waarschijnlijk bureaublad items.
Voor koppelingen zonder doel kan gebruik gemaakt worden van een register scanner. Na de scan staan fouten met deze koppelingen in een speciale categorie. Je kan dan kiezen voor "probleem oplossen." Ik denk dat CCleaner ook een register scanner heeft.

ik heb een fouten scan gedaan dit heeft wel een paar bestandjes verwijderd met dit probleem maar niet allemaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Klik eens op het bureaublad en toets dan F5 om te vernieuwen.

Omdat het veel voorkomt dat Windows 7 het bureaublad niet meer verversen wil, terwijl acties op de bestanden zélf wel worden uitgevoerd, zijn hier enkele genoemde oplossingen die hopelijk blijvend effect hebben. Als oorzaak wordt genoemd dat bibliotheken onbruikbaar geworden zijn, de computer van afstand werd bediend of een bepaald apparaat, welke met de computer communiceert, aangesloten is geweest. Het één sluit het andere niet uit. Zeker is dat het probleem na een oplossing vaak weer terug komt. Uitvinden wat het kennelijk veroorzaakt is daarom de eerste stap om tot resultaat te komen. Bij de oplossingen werd ook gemeld dat de voorbeeld afbeeldingen in Verkenner sneller te zien zijn.

#

Maak een map aan in Verkenner. Ga naar Start en klik rechts op Documenten. Kies (misschien bij Eigenschappen) voor Nieuwe Locatie Toevoegen. Voeg dan de map als nieuwe locatie toe. Deze map en locatie kunnen later en na het opnieuw opstarten wel weer worden verwijderd. Hier verwacht ik het meeste van.

Als systeembestanden zichtbaar gemaakt zijn in Verkenner, maak deze dan weer onzichtbaar bij Mapopties en pas deze instelling toe op alle mappen.

Update de videodriver, werd ook genoemd als zijnde een bewezen oplossing.

Log eens in met Veilige Modus. Zet iets op het bureaublad, geef het een andere naam en start normaal op.

Bij Mapopties in een willekeurige map het afvinkje zetten bij "Mappen in een afzonderlijk proces openen." Verkenner opent zo wel meerdere vensters. Er zijn nu meerdere instanties van explorer.exe actief.

ik heb een nieuwe map gemaakt maar waar moet ik dan heen voor nieuwe locatie?

In het Start menu links onder op de taakbalk > bovenaan staat "Documenten" > rechts klikken op Documenten > in het context menu, wat verschijnt, onderaan Eigenschappen kiezen > dan naar het tabblad "Locatie."

Ik heb nu geen Windows 7 maar Windows Vista, dus kan niet helemaal zeker zijn.

Is er bij u sprake van koppelingen naar bestanden op verwijderbare schijven of heeft u heel misschien Windows onderdelen naar een andere schijf dan de C: schijf verplaatst dan horen wij het graag.

v.jpg ik zie nergens locatie staan

Het is vertaald als "Een map opnemen." Opnemen is: aan de lijst toevoegen.

cx.jpg ik moet dan een andere map invoegen?

Het kan iedere map zijn die je toevoegt aan deze lijst maar je hebt hiervoor al een map aangemaakt. Dit was aangeraden om misverstanden te voorkomen. Je kan de map later namelijk weer uit deze lijst verwijderen.

Gezien de afbeelding in jou laatste bericht kan je daar naartoe met Windows Verkenner (links bovenaan). Boven de schuifbalk staat trouwens ook "nieuwe map maken."

Laatst bewerkt:
maarrrr mij probleem is met videos en foto`s niet met mappen?

De oplossing voor veel mensen is het aanspreken en veranderen van deze bibliotheken. Dus het bureaublad zou weer gaan verversen wanneer je een map toevoegt, zoals gezegd, of één van de andere genoemde methoden gebruikt.

Is het in ieder geval tijdelijk opgelost wanneer je op het bureaublad klikt en dan op F5, voor verversen? Het niet verversen van wat op het bureaublad staat is feitelijk jou probleem. De bestanden zelf zijn alweer gewist of ergens anders. Dat zegt de foutmelding en kan je controleren met verkenner. Graag goed lezen en goed schrijven. Prettig weekend. Alfred

Beste Femke13, wanneer je direct reageert op het laatste bericht dan is het niet noodzakelijk het bericht te quoten :)

Ik heb de onnodige quotes dan ook verwijderd om ieders scrollwielletje wat rust te gunnen ;)

Verder heb ik deze vraag verplaatst van Overige Software naar Windows 7.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Gelukt! Bedankt! ( werkt alleen bij mappen dan niet bij afbeeldingen ofzo)

Laatst bewerkt:
Een interessant probleem en waarschijnlijk zwak punt van Microsoft Windows.
Graag gedaan. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan