• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Items automatisch rangschikken excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
gebruik eens puntkomma's in plaats van komma's.

PHP:
=RANG(E2;$E$2:$E$6;)

Gelukt

Dankje SjonR
Idd, ik moet dus ; gebruiken
is dit omdat ik een nederlandstalige versie van office365 heb of om een andere reden ?
Maar goed , dit is al opgelost
krijg alles opgelost , behalve het laatste stuk in de laatste tabel wil hij niet alles automatisch aanvullen
Kan je me zeggen hoe dit komt?
Alvast bedankt

ik voeg het excelsheetje in bijlage

Bekijk bijlage Rank.xlsx

Je bedoelt dat naar beneden doortrekken niet werkt?

Dat komt omdat je naar 1 verwijst en die past zichzelf niet aan bij het doortrekken van de formule.

Maak van de 1 eens RIJ()-1.

Dus deze in F2:

PHP:
=VERT.ZOEKEN(RIJ()-1;Procent;2;ONWAAR)

En die puntkomma's zijn inderdaad nodig omdat je de Nederlandse versie gebruikt.

Dankje wel

Bedankt SjonR

Ja, ik zal duidelijk heel wat moeten bijleren
is duidelijk wel een verschil van formules met de engelse en nederlandstalige versies
Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor de moeite
Kan nu verder bouwen aan mijn website

Fijne dag nog man ;-)
toppie !

Toch niet opgelost

Njah,
Blijkbaar zal dit toch niet werken waar ik het moet gebruiken
Ik heb de indruk dat omdat mijn getal uit een deling bestaat , dus eigenlijk 2 cellen die door elkaar worden gedeeld
geeft dit uiteindelijk een probleem
Ik ga de sheet toevoegen , nu let niet op het geheel , heb dit even op een andere sheet gekopiëerd , daarom dat bepaalde cellen niet tonen wat het moet zijn
maar goed is niet van belang
ik werk ook met verwijzingen ---->>>
de cellen die waar de getallen staan die ik moet gebruiken staan allemaal in rij 31 (dus cellen D EN E ) enz.... je kan zien welke cellen ik nodig heb , want in de tabel onderaan staan de verwijzingen dus eigenlijk elk getal staat in een samengevoegde cel
ik denk dat daarom dat dit niet werkt , want ik krijg 2x een 6 in de rangschikking en 2x een 2, terwijl de getallen totaal verschillend zijn
Nou dat is dan jammer

zie sheet als je nog even de tijd wilt nemen,
anders geen probleem hoor , dan laat ik het wel zo

Bekijk bijlage Rank.xlsx

Als je het getal 1 wilt krijgen in Rij 37 dan zal je RIJ() -36 moeten doen. Bovendien het bereik fixeren met $$$$$ voordat je het naar beneden doortrekt, want anders schuift het bereik op.

Bijlagen

Opgelost

Wow !
Je kent er ook wel wat van
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier eigenlijk nog niet veel van snap
Probeer alles zelf te studeren via youtube , maar je zag wel , daar een komma , en bij mij een kommapunt
maar thx , hierdoor kan ik de formules wel lezen en proberen te begrijpen
Zo, alles is nu opgelost ,

Thx SjonR voor je tijd
ben er superblij mee , was het enige dat ik nog moest toevoegen aan mijn sheet

Fijn weekend ;-)

@SjonR,
En die puntkomma's zijn inderdaad nodig omdat je de Nederlandse versie gebruikt.
Ik zie deze opmerking vaker voorbijkomen, maar voor zover ik weet is dit niet correct.
De puntkomma's zijn nodig omdat je (heel waarschijlijk) de komma als decimaalteken gebruikt. Dit sluit het gebruik van de komma als separator in formules uit, los van de gebruikte taalversie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan