Dag,
Ik heb een probleem als ik geselecteerde data in een listbox wil verwijderen met een button. Als ik 1 regel selecteer dan wordt deze verwijderd, bij 100 regels werkt het ook nog maar als ik een 200 tal en meer regels selecteer dan moet ik telkens een 3 tal keren op de button verwijderen klikken totdat de melding komt dat er geen items meer gesecteerd zijn.
Hier volgt de code hoe de data wordt ingelezen en verwijderd.
Inlezen.
Private Sub btnInporteerAlleData_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnInporteerAlleData.Click
lstwoorden.Items.Clear()
txtuitvoer.Text = ""
Dim strPath As String = "C:\E2Ford\OrigineleE2\"
Dim strFiles() As String
Dim oRead As StreamReader
If Directory.Exists(strPath) Then
strFiles = Directory.GetFiles(strPath)
For i As Integer = LBound(strFiles) To UBound(strFiles)
oRead = File.OpenText(strFiles(i))
controle = strFiles(i)
Me.lstwoorden.Items.Add(oRead.ReadLine())
oRead.Close()
Next
End If
Verwijderen.
Private Sub btnwissenE2Backuplijn_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnwissenE2Backuplijn.Click
If lstwoorden.SelectedIndex = -1 Then
MessageBox.Show("je hebt geen items geselecteerd", "Geen E2 meer", MessageBoxButtons.OK)
Exit Sub
Else
lijn = lstwoorden.SelectedItem
For Each lijn In lstwoorden.SelectedItem
lstwoorden.Items.Remove(lstwoorden.SelectedItem)
Next
End If
End Sub
Ik heb een probleem als ik geselecteerde data in een listbox wil verwijderen met een button. Als ik 1 regel selecteer dan wordt deze verwijderd, bij 100 regels werkt het ook nog maar als ik een 200 tal en meer regels selecteer dan moet ik telkens een 3 tal keren op de button verwijderen klikken totdat de melding komt dat er geen items meer gesecteerd zijn.
Hier volgt de code hoe de data wordt ingelezen en verwijderd.
Inlezen.
Private Sub btnInporteerAlleData_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnInporteerAlleData.Click
lstwoorden.Items.Clear()
txtuitvoer.Text = ""
Dim strPath As String = "C:\E2Ford\OrigineleE2\"
Dim strFiles() As String
Dim oRead As StreamReader
If Directory.Exists(strPath) Then
strFiles = Directory.GetFiles(strPath)
For i As Integer = LBound(strFiles) To UBound(strFiles)
oRead = File.OpenText(strFiles(i))
controle = strFiles(i)
Me.lstwoorden.Items.Add(oRead.ReadLine())
oRead.Close()
Next
End If
Verwijderen.
Private Sub btnwissenE2Backuplijn_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnwissenE2Backuplijn.Click
If lstwoorden.SelectedIndex = -1 Then
MessageBox.Show("je hebt geen items geselecteerd", "Geen E2 meer", MessageBoxButtons.OK)
Exit Sub
Else
lijn = lstwoorden.SelectedItem
For Each lijn In lstwoorden.SelectedItem
lstwoorden.Items.Remove(lstwoorden.SelectedItem)
Next
End If
End Sub