Disconnected999
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 aug 2007
Beste mensen,
Ik heb 2 listboxes op mijn forum met de volgende gegevens:
Listbox 1 (links):
Naam: ListBeschikbareBetalingmethoden
Rijbron:
SELECT BB.Betalingmethoden FROM dbo_BeschikbareBetalingmethoden AS BB WHERE BB.Voorwerpnr=V.Voorwerpnr;
Uitleg: Deze listbox bevat de betalingsmethodes die voor een betreffend voorwerp beschikbaar zijn. Soms kan een voorwerp namelijk alleen via bank betaald worden en niet met PayPal bijvoorbeeld. De tabel dbo_BeschikbareBetalingmethoden bevat dus de betalingsmethodes voor elk voorwerp, dus:
Voorwerpnr: Betalingmethoden:
1 Contant
1 Rembours
2 PayPal vooraf
3 Bank vooraf
3 Bank achteraf
3 PayPal vooraf
etc.
Zie ook de afbeelding in de bijlage van de tabel dbo_BeschikbareBetalingmethoden.
Listbox 2 (rechts):
Naam: ListBetalingmethoden
Rijbron:
SELECT B.Betalingmethoden FROM dbo_Betalingmethoden AS B;
Uitleg: Deze listbox bevat alle mogelijke betalingsmethodes. Deze tabel (dbo_Betalingmethoden) is uiteraard gekoppeld met dbo_BeschikbareBetalingmethoden. De betalingmethoden zijn als volgt:
Contant
Rembours
PayPal vooraf
PayPal achteraf
Bank vooraf
Bank achteraf
Zie ook de afbeelding in de bijlage van deze tabel dbo_Betalingmethoden
Tussen de 2 listboxes staan 2 knoppen. Eentje heet 'CmdNaarLinks' en de andere heet 'CmdNaarRechts'.
Nou wil ik uit de rechter listbox betalingmethodes (rechts) toe kunnen voegen aan de beschikbare betalingsmethodes van het voorwerp (links). Ik heb wat VBA- code voor de knoppen CmdNaarLinks en CmdNaarRechts. Ik krijg het niet voor elkaar items aan elkaar lijsten toe te voegen. Dit is de vba- code voor de knoppen:
Ik krijg bij het drukken op de knop CmdNaarLinks de error:
Fout 3085 tijdens uitvoering:
De expressie bevat een ongedefinieerde functie
ListBeschikbareBetalingmethoden.ItemData.
Ik krijg bij het drukken op de knop CmdNaarRechts de error:
ListBetalingmethoden.ItemData.
Ik heb een screenshot van het formulier ingevoegd ter verduidelijking. Ik wil dus betalingmethodes kunnen toevoegen aan de lijst beschikbare betalingmethodes voor 't voorwerp.
Wie kan mij helpen met de VBA- code, zodat ik items tussen beide lijsten kan switchen.
Met vriendelijke groet,
Disconnected999
P.S. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb 2 listboxes op mijn forum met de volgende gegevens:
Listbox 1 (links):
Naam: ListBeschikbareBetalingmethoden
Rijbron:
SELECT BB.Betalingmethoden FROM dbo_BeschikbareBetalingmethoden AS BB WHERE BB.Voorwerpnr=V.Voorwerpnr;
Uitleg: Deze listbox bevat de betalingsmethodes die voor een betreffend voorwerp beschikbaar zijn. Soms kan een voorwerp namelijk alleen via bank betaald worden en niet met PayPal bijvoorbeeld. De tabel dbo_BeschikbareBetalingmethoden bevat dus de betalingsmethodes voor elk voorwerp, dus:
Voorwerpnr: Betalingmethoden:
1 Contant
1 Rembours
2 PayPal vooraf
3 Bank vooraf
3 Bank achteraf
3 PayPal vooraf
etc.
Zie ook de afbeelding in de bijlage van de tabel dbo_BeschikbareBetalingmethoden.
Listbox 2 (rechts):
Naam: ListBetalingmethoden
Rijbron:
SELECT B.Betalingmethoden FROM dbo_Betalingmethoden AS B;
Uitleg: Deze listbox bevat alle mogelijke betalingsmethodes. Deze tabel (dbo_Betalingmethoden) is uiteraard gekoppeld met dbo_BeschikbareBetalingmethoden. De betalingmethoden zijn als volgt:
Contant
Rembours
PayPal vooraf
PayPal achteraf
Bank vooraf
Bank achteraf
Zie ook de afbeelding in de bijlage van deze tabel dbo_Betalingmethoden
Tussen de 2 listboxes staan 2 knoppen. Eentje heet 'CmdNaarLinks' en de andere heet 'CmdNaarRechts'.
Nou wil ik uit de rechter listbox betalingmethodes (rechts) toe kunnen voegen aan de beschikbare betalingsmethodes van het voorwerp (links). Ik heb wat VBA- code voor de knoppen CmdNaarLinks en CmdNaarRechts. Ik krijg het niet voor elkaar items aan elkaar lijsten toe te voegen. Dit is de vba- code voor de knoppen:
Code:
Private Sub CmdNaarRechts_Click()
Dim varItm As Variant
For Each varItm In ListBeschikbareBetalingmethoden.ItemsSelected
CurrentDb.Execute "UPDATE dbo_Betalingmethoden SET Betalingmethoden = ListBetalingmethoden.ItemData(varItm)"
Next varItm
ListBeschikbareBetalingmethoden.Requery
ListBetalingmethoden.Requery
End Sub
Code:
Private Sub CmdNaarLinks_Click()
Dim varItm As Variant
For Each varItm In ListBetalingmethoden.ItemsSelected
CurrentDb.Execute "UPDATE dbo_BeschikbareBetalingmethoden SET Betalingmethoden = ListBeschikbareBetalingmethoden.ItemData(varItm)"
Next varItm
ListBeschikbareBetalingmethoden.Requery
ListBetalingmethoden.Requery
End Sub
Ik krijg bij het drukken op de knop CmdNaarLinks de error:
ListBeschikbareBetalingmethoden.ItemData.
Ik krijg bij het drukken op de knop CmdNaarRechts de error:
ListBetalingmethoden.ItemData.
Ik heb een screenshot van het formulier ingevoegd ter verduidelijking. Ik wil dus betalingmethodes kunnen toevoegen aan de lijst beschikbare betalingmethodes voor 't voorwerp.
Wie kan mij helpen met de VBA- code, zodat ik items tussen beide lijsten kan switchen.
Met vriendelijke groet,
Disconnected999
P.S. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: