• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Items toevoegen aan een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Hallo allen,

Studenten moeten voor hun studie per vak documenten aanleveren.
Dat moet worden bijgehouden.

De documenten hebben een unieke code.
Door die code in te tikken wil in de cel de volledige naam van het document hebben.
Zijn er meer documenten, dan moeten die gescheiden worden door een ; en onder het andere document worden gezet.

Dus in een cel tik ik in G01;G02. Dat moet dan worden vervangen door de naam van het document.

In de bijlage het documentje waar het om gaat.

Is dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Willem

Bijlagen

Het zal met een macro wel kunnen maar wat heb je aan deze opzet? Je kan er geen enkele analyse op loslaten.

De lijst met ingeleverde documenten moet compleet zijn, anders kunnen ze niet verder met hun studie.

Ok, ik snap je punt.

Het is alleen dat ze de documentnamen juist in 1 cel en dan onder elkaar willen zien.
Voor een bespreking is dat prettiger.

Drie documenten onder elkaar in 1 cel is visueel hetzelfde als drie documenten onder elkaar in drie cellen. Voor bespreking per student gebruik je dan een filter of een Slicer. Gebruik Excel waar het voor gemaakt is.

Hoeveel weet je van macro's en denk je deze te kunnen aanpassen als er meer vakken worden toegevoegd?

Bijlagen

Je hebt wel gelijk, maar dat is niet de manier waarop ze gewend zijn te werken. Misschien wordt dat een volgende fase.
Op dit moment willen ze het op deze manier.

Drie documenten onder elkaar in 1 cel is visueel hetzelfde als drie documenten onder elkaar in drie cellen.

Helemaal mee eens

Grid lijnen weg halen en je ziet geen verschil meer tussen de verschillende cellen.

Hier een alternatieve oplossing waarbij een code niet omgezet moet worden naar een volledige naam.
Dit vind ik namelijk een vreemde manier, iets intikken terwijl je er iets anders wilt hebben staan.

In dit bestand kies je meteen de volledige naam via datavalidatie.
Door herhaald de datavalidatie te openen kun je een 2e 3e 4e .... volledige naam toevoegen.
Of door een bestaande naam opnieuw te selecteren kun je hem weer verwijderen.

ps Het is een bestand uit mijn persoonlijk archief aangepast aan jou bestand.
Ik heb de code dus niet zelf geschreven

Bijlagen

Bedankt popipipo,

Dat is ook leuk opgelost. Het lijkt misschien vreemd om iets in te moeten tikken en te laten vervangen, maar het gaat om de snelheid waarmee gegevens kunnen worden ingevoerd.
Snel even 3 of 4 codes intikken, gaat een stuk sneller dan 4x opnieuw kiezen uit een lijstje.

Een andere oplossing was geweest om een form te maken met een multiselect mogelijkheid en een OK knop. Maar ook dat gaat weer minder snel dan de oplossing van HSV.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Als je 5 seconde winst wilt halen uit een invoer moet je het zeker doen

Dus onder muziek mag je G01;M01 invullen. Gaat wel lekker snel dan.

Het is mijn methode van invoeren niet, maar het is een oplosiing voor het gevraagde.
Ik hoef er niet mee te werken.

Een kleine aanpassing voor het probleem wat wordt geschetst.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sv, a, j As Long, s0 As String, x
 If Not Intersect(Target, Range("b17:c100")) Is Nothing Then
 Application.EnableEvents = False
  sv = Range("b2:b12")
  a = Split(Trim(Target), ";")
[COLOR=#ff0000]  a = Filter(a, IIf(Target.Column = 2, "G", "M"))[/COLOR]
   For j = 0 To UBound(a)
     x = Application.Match(a(j), Range("a2:a12"), 0)
      If IsNumeric(x) Then s0 = s0 & vbCrLf & sv(x, 1)
    Next j
  Target = Replace(s0, vbCrLf, "", 1, 1)
 Application.EnableEvents = True
 End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan