• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Itereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Is er een functie in excel waarmee je kunt itereren (iteratie)??
Ik ben namelijk behoorlijk lang bezig dan om het goede antwoord te vinden, misschien dat excel hier een functie voor heeft:rolleyes:

Hallo Japsur,

Extra => Opties => Tabblad 'Berekenen', en daar Iteratie aanvinken. Met daarnaast het aantal.

Toch even waarschuwen:

Ik noem deze optie een 'besmettelijke ziekte'.

Voorbeeld:
Jij vinkt dit aan. Hierdoor krijg je van Excel geen melding meer dat je een kringverwijzing veroorzaakt (wat normaal op een fout wijst). Maar goed... dat was ook je bedoeling.
En nu komt het: Je slaat dit bestand op, zonder die iteratie terug af te vinken. Hierdoor blijft Excel deze instelling onthouden, en indien je nu een nieuw bestand maakt, dan staat ook daar de iteratie aangevinkt. Vermoedelijk wens je dit niet in al je bestanden, maar je gaat het zeker vergeten terug af te vinken. Dus... alle volgende nieuwe bestanden zijn besmet.

Ik raad je dus aan om gebruik te maken van deze optie... maar zeker niet vergeten terug af te vinken bij het sluiten van je bestand.

Luc

Ok, ik zal het onthouden!
Bedankt, nu kan ik weer verder!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan