iTunes artiest zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

smalders

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
In iTunes/ op mijn iPod Classic staan bij mij alle Hitzone verzamel cd's.
De zangeres Rihanna heeft door de jaren heen heel wat hits gescoord, maar wanneer ik op mijn iPod Classic op 'Rihanna' zoek vind ik haar niet. Weet iemand hoe dit komt? Ik loop al een tijdje rond met dit probleem.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Sandra

Ik neem aan dat ze in iTunes wel verschijnt?

Kloppen alle artiest-tags in iTunes?

@tha Devil: Ja, de tags zijn goed.

Inmiddels ben ik erachter dat wanneer ik 'deel van verzameling' op NEE zet het probleem is opgelost. Maar ja, dan staan ze in iTunes niet meer zo mooi bij elkaar... Het blijft toch ook een ^&%$%$@programma...
Dus tja, deze is dan 'opgelost' denk ik zo...

Een Hitzone-album is altijd een collectie, dus voor de correctheid zou je dat vinkje gewoon moeten laten staan.

Ik heb hier mijn hele MP3-collectie (11755 nummers) in iTunes staan en echt geen enkel probleem.
Na het downloaden pas ik altijd de ID3-tags aan zodat ik weet dat ze goed staan.

Van belang zijn de Artiest-, Album-, Tracknummer-, Schijfnummer- en Jaar-tag.
Album-artiest haal ik altijd leeg en bij misstanden controleer ik altijd of er velden bij "Sortering" zijn ingevult.

De iTunes-bibliotheek is erg afhankelijk van juiste tags, als die kloppen hoort je iPod ook fatsoenlijk te kunnen zoeken.

Hoi,

Thanks voor je reactie nog. Weet je, ik denk dat ik dat dan toch nog ga nalopen (tags) want inderdaad, dat vinkje hoort aan te staan...
Ik ben ook geen standaard Apple-gebruikster en dat hele iTunes heb ik dan ook niet zo goed onder de knie.:D

Groetjes!

Nog even...

Ik heb toch nog even een vraagje. Mijn probleem werd veroorzaakt doordat ik de album artiest niet leeg liet dus dat is nu opgelost. Alleen...als ik nu in iTunes 'hitzone' intoets staan alle nummers enigszins door elkaar, er is geen touw aan vast te knopen. Ja, het staat een beetje op alfabetische volgorde van artiest. Nou zei je laatst iets over 'sorteren'maar dat begreep ik niet helemaal. Moeten die velden soms ook leeg zijn? Ik kan eigenlijk nergens terugvinden waar ik deze velden uberhaupt voor kan gebruiken. Zou je mij dat uit kunnen leggen?

Je kunt sorteren door de kolommen aan te passen
itunes_library.png

(Oud screenshot voor zelfde vraag)
Zoals je kunt zien staat mijn bibliotheek gesorteerd op "Album op artiest".

Andere mogelijkheden zijn "Album op jaar" of "Album".
Je kunt wisselen door de kolomnaam aan te klikken

Waarschijnlijk lost dat jouw probleem op :)

De sorteringsvelden in de ID3-tags laat ik zelf altijd leeg.
Volgens mij vult iTunes die zelf bij mij in enkel wanneer er "The" voor iets staat.

Laatst bewerkt:
wow

Jij bent echt goed...inderdaad, het ziet er nu goed uit!

Heel erg bedankt!

Hm

:confused: Ik word niet goed....
In iTunes staan ze nu fantastisch zoals het hoort (zie mijn vorige bericht:D) Het vinkje bij 'deel van verzameling' staat weer aan dus ik synchroniseer de boel met de iPod en wat denk je: Op mijn iPod classic zijn deze artiesten dus niet te vinden! Lastig... Alle tags staan nu goed, ik weet het zeker want ik ben er de gehele middag mee aan het stoeien geweest...wat kan dat toch zijn?
Het ligt dan toch aan dat ene vinkje...GEK word ik er soms van...

Ik heb zelf geen iPod Classic dus weet ook niet wat de opties zijn.
Heb hier zelf een iPhone 3G waarbij de hele iPod-indeling volgens mij aardig anders is dan bij de jouwe.

Wat zijn je instellingen voor het synchroniseren? Zou je daar een screenshot van kunnen plaatsen?

Screenshot

Het spijt me...het screenshot lukt niet...soms ben ik best handig op de pc maar soms...ook niet. (ik druk op print screen en daarna op Alt+V)

Muziek synchroniseren staat aangevinkt, evenals gehele muziekbibliotheek en muziekvideo's.
Geselecteerde afspeellijsten, artiesten en genres daarentegen staat NIET aangevinkt...zou het daar soms aan liggen?

Nee, daar ligt het niet aan kom ik net achter...

Laatst bewerkt:
Stuur je screenshots anders even via de mail -> thadevil@helpmij.nl kijk ik er dan even naar.

Eventueel belangrijke screenshots plaats ik dan wel als bijlage hier :)

Andere optie is dat ik een keer via scherm-overname (Dat ik dus jouw computer vanaf mijne kan bedienen) het e.e.a. kan bekijken.
Uiteraard gaat dat d.m.v. een programmaatje (Teamviewer) en met jouw toestemming.

Laat het even weten, dan mail ik je wel met de details om scherm-overname te kunnen doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan