Itunes: bestanden verwijderern gaat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Heb zoujuist mijn computer opnieuw moeten installeren. Muziek had ik op externe hd opgeslagen dus die had ik nog.
Alleen stonden er vele dubbele nummers op die ik nu dus manueel moet verwijderen, alleen merkte ik vandaag dat die allemaal terugkwamen als ik mijn map opnieuw toevoegde als ik nieuwe muziek had?? Hoe verwijder ik ze definitief.

Als je ze verwijdert via de bibliotheek verwijder je ze in feite niet fysiek van de harde schijf. Of er moet gevraagd worden of je dat ook wilt. Er wordt dan om bevestiging/toestemming gevraagd.

Dus zodra jij opdracht geeft om die map/schijf te scannen staan ze er weer. Wil je bestanden fysiek verwijderen dan moet je naar de schijf/locatie gaan en daar verwijderen.

Laatst bewerkt:
Als je ze verwijdert via de bibliotheek verwijder je ze in feite niet fysiek van de harde schijf. Of er moet gevraagd worden of je dat ook wilt. Er wordt dan om bevestiging/toestemming gevraagd.

Dus zodra jij opdracht geeft om die map/schijf te scannen staan ze er weer. Wil je bestanden fysiek verwijderen dan moet je naar de schijf/locatie gaan en daar verwijderen.

Ja inderdaad maar die melding komt er niet (meer) vroeger voor men crash deed die het wel permanent vanuit itunes.

Maar ik denk dat er dubbele zijn omdat die schijf automatisch gebackupd werd?

Automatische back-ups gaan via een programma en als dat het geval is zul je daar de bron en doel moeten aangeven/wijzigen. Welk programma maakt die back-ups dan? Met het programma SyncBack kun je het doel gelijk maken aan de bron. Bestanden niet in de bron worden en wel in het doel worden verwijderd.

Via een externe hd schijf( My pasport van WD) Telkens ik die instak werden er bestanden op schijf bijgezet en verwijderd.

Ja, leuk. Dan moet je die software onder > Start > Programma's of Alle Programma's opzoeken en daar de instellingen wijzigen/uitschakelen. Hoe die software heet, weet ik niet, maar het zal iets met WD of pasport in de naam zijn. Kijk anders even in de rootdirectory van de externe HDD zelf. Daar zal ook het programma opstaan, die worden vaak bij dergelijke schijven standaard bijgeleverd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan