iTunes cover art naar MP3 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hoi, in mijn iTunes staat nu bij vrijwel de meeste nummers een plaatje van de albumhoes. Alleen dit plaatje staat NIET in het MP3bestandje zelf, dus als ik mijn mp3tjes op m'n Mp3speler (die geen iPod is) zet, verschijnen er geen albumplaatjes.
Dit wil ik eigenlijk wel, dus de albumplaatjes moeten in de mp3 tag zitten. Is er een programma dat dit automatisch doet, want ik weet wel hoe ik het handmatig kan doen, maar dat gaat nogal lang duren ^^

Heb je ingeschakeld dat iTunes de bestanden naar z'n eigen map kopieert?

iTunes zet volgens mij altijd de coverart in de MP3, maar als je dat vinkje aan hebt staan dan zet ie ze in de bestanden in de iTunes Map en niet in de oorspronkelijke bestanden.

iTunes zet de coverart niet naar de MP3. Ik heb gecheckt of die het niet in de Itunes map heeft staan, en dat heeftie niet...

Vreemd bij mij op Mac heb ik daar namelijk nooit problemen mee.

Zojuist nog getest met een CD die ik op m'n externe schijf heb staan en waar ik nog geen cover voor had.
iTunes 9.1.1 overigens maar in vorige versies werkte het ook.

Ah, maar ik heb Windows, dus misschien datie het bij Mac sowieso goed doet, en dat het bij windows anders ligt...:confused:

Lijkt mij sterk maar zou kunnen.

Heb je het vinkje wel of niet aan staan?
Probeer het anders eens zonder, scheelt ook weer extra schijfruimte :)

Ik gebruik een andere methode die me prima bevalt en toont bovendien ook album-illustraties in bijvoorbeeld Windows Media Player. Werkt overigens op zowel Mac als Windows versies van iTunes:

1. Open iTunes en selecteer songs die tot hetzelfde album behoren, rechtsklik en selecteer Info;
2. Surf naar Google Afbeeldingen en zoek het album waarvoor je de illustratie wil gebruiken;
3. Sleep de afbeelding in het lege album-illustratie vak (sectie/tabblad 'Algemeen').

:thumb: Het iPod touch Forum.

@hereistom: Ook al ben ik niet de vragensteller hier: Bedankt voor deze tip.

Tijs.

@hereistom

Ja die manier ken ik wel, alleen het gaat nogal lang duren voordat ik dat allemaal zelf heb gedaan...
Dus is hiervoor een programma dat dit automatishc doet?

Tja ik heb m'n iTunes bibliotheek netjes bijgehouden, alle titels e.d. en de album art allemaal netjes in orde gebracht en bij iedere toevoeging gelijk netjes bijhouden, zo heb ik nu dus een mooie overzichtelijke bibliotheek in iTunes met 200 albums en 2500 nummers ;)

Maar je kan het eens proberen met Album Art Downloader.

:thumb: Het iPod touch Forum.

Ok, ik heb dus nu dat programmaatje AlbumArtDownloader geprobeert. Maar wat dat programma doet, in de map waar het album staat, zet hij een afbeelding van de coverart. Die noemtie Folder.jpg:
kijkf.jpg

Zoals je ziet, de mp3-bestandjes dragen zelf géén albumplaatje bij zich.
Wat ik bij alle albums wil hebben is dit, wat ik bij dit album al heb:
kijk2.jpg

Hier zie je dat elk mp3 bestandje het albumplaatje bij zich heeft, in de tag.Zo zie ik hem ook op mijn mp3-speler (mobiel eigenlijk ;))
Dit kan ik allemaal zelf wel gaan doen, maar dat duurt zo lang. Ik zoek dus een programmaatje die dat automatisch doet. :D

Of AlbumArtDownloader moet dat kunnen, en heb ik dat programaatje even verkeerd begrepen :confused:

Laatst bewerkt:
Tja ik dacht dat hij ze In de tag zou stoppen, maar schijnbaar niet dus.
Misschien kun je het eens proberen met MediaMonkey, deze zou de album art wel in de tag zetten.

Hmm.. MediaMonkey die kan het niet allemaal tegelijk automatisch doen, dus moet ik het nog zelf per album gaan doen.. :o
Ik heb een programma nodig die met één druk op de knop mijn hele muziekbibliotheek nagaat en ontbrekende album-art toevoegt, dus allemaal automatisch, dat zou mooi zijn.

Toch bedankt hoor! :thumb:

Wellicht kun je via MP3tag je mappen laten uitlezen en overal de coverart via het programma laten vullen.

Kan je niet op weg helpen, draai hier geen Windows :)

Ik was net ook aan het zoeken, en net voordat jij je bericht plaatste, vond ik dit programma:Music Brainz Picard
Dit programma lijkt precies te doen wat ik wil, ik ben het nu aan het uitproberen! :thumb:

Aaah :(
Heb nu MusicBrainz geprobeert, maar het werkt niet perfect! Want dat programma gaat ook meteen alle tags overhoop halen, terwijl ik vrijwel de meeste tags (dus album, artiest, titel) helemaal in orde heb. Het enige wat ontbreekt is de album-art. MusicBrainz haalt de informatie van iets dat 'PUID' heet, een zogenaamde fingerprint van het nummer... Als ie gaat zoeken voor dat nummer, dan zet hij het in een heel ander album dan het orginele, hij zet het dan in een of ander verzamelalbum of greatest hits. Maar ik heb gewoon al in de tags staan van welk album het komt! Dan hoeftie daar toch niet aan te komen, hij hoeft alleen een cover te vinden :evil:

Dat doet Music Brainz helaas dus niet. Sorry dat ik misschien zo kieskeurig ben, maar MusicBrainz gooit m'n hele muziekcollectie overhoop,:o het enige wat ik nodig heb is een programma dat de tags leest, ziet wat het album is, en met die informatie simpel een plaatje erbij zoekt. AlbumArtDownloader was bijna perfect, maar kan het niet automatisch :(

Laatst bewerkt:
Nog steeds op zoek naar een programma dat automatisch een coverart zoekt voor een mp3bestand, deze in de mp3tag zelf zet zodat het ook op mn mobiel verschijnt. Hij moet alleen de albumart veranderen, niet de andere tags want die heb ik in orde. Het gaat me dus om de art

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan