iTunes: Geen verbinding met speakers via AirPort Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Tot voor kort werkte het gewoon:
in iTunes verbinding met de 'speakeraansluiting' via de AirPort Express
Wanneer ik nu muziek wil afspelen krijg ik bijgaande foutmelding en is er geen verbinding mogelijk.

Inmiddels een stapje verder: de firewall van Vista is de boosdoener. Ook al reken ik de 'AirPort' en iTunes tot de uitzonderingen bij de instellingen van de firewall. Hij blijft ze blokkeren. Er zit dus kennelijk niets anders op dan de firewall uit te schakelen.
BEDANKT MICROSOFT!!!!! Nogmaals: het probleem is van het ene moment op het andere ontstaan .......

Bijlagen

• PrtScrn.jpg
    PrtScrn.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Tée,

Ik ken die melding van een draadloze router die niet werkt met Airport Express, namelijk zo'n Gigaset 551 van KPN.
Ik heb daarna weer mijn WRT54G aangesloten en de internetmodem, en toen had ik het probleem niet meer.

Dus inderdaad zijn 'verbindingsproblemen' (incl. firewalls etc.) binnen mijn beleving de oorzaak van de melding die je had.

Overigens zijn er nog meer services die betrokken zijn bij iTunes/iPod etc. (ik heb 2x Aiport Express en 1x Ipod Classic 160GB).
Ik heb verder nog draaien (XP):
Bonjour-service
Mobiel Apple Apparaat

Tijs.

Hoi,

Bij mij gaat het om:
Modem van UPC
Airport Express, zowel in gebruik als router, als de connectie met mijn hifi-installatie.

De als uitzondering op de firewallblokkering aangevinkte programma's:
- AirPort
- AirPort Utility
- Bonjour
- Bonjour-service
- iTunes
- Quickplay
- Quickplay Resident Program

iPod en Mobile Apple apparaat zijn bij mij niet aanwezig in het 'lijstje', want ik heb geen iPod, iPad of iPhone .....

Maar desondanks: zodra ik de firewall weer inschakel en iTunes start komt direct weer het eerder aangegeven schermpje

Laatst bewerkt:
Voeg eens 3 poorten uitgaand en ingaand toe als uitzondering in de Windows firewall:
5000 TCP
6000 TCP
6001 TCP

Als dat werkt, dan zou je daarna kunnen kijken of het voldoende blijkt om slechts 1 van de 2 soorten actief te houden als firewall-uitzondering. Ik vermoed dat die uitzondering ingaand eigenlijk al genoeg moeten zijn.

Daarna kun je gaan kijken welke services eigenlijk luisteren op die poorten:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
netstat -ano | find /i ":5000"
netstat -ano | find /i ":6000"
netstat -ano | find /i ":6001"

Laatste getal per regel geeft aan welk proces-id hoort bij die luisterpoort. Kun je in Taakbeheer laten zien in tabblad Processen als je doet Beeld -> Kolommen selecteren -> [zet PID (proces-id) aan om te tonen]

Informatie gehaald uit deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even een correctie: Zet ook poort 6001 UDP en poort 6002 UDP open ingaand en uitgaand in de firewall.

Zie bijlage, waarbij het proces iTunes.exe poort 6000 TCP en poort 6001 UDP gebruikt als luisterpoort. Hierbij heb ik (192.168.1.100) een AirTunes verbinding met mijn AirportExpress (192.168.1.101)

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• itunes_poorten.JPG
    itunes_poorten.JPG
    64,2 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Waar is de terugmelding?
Wat is de status m.b.t. het probleem en de oplossing?

Tijs.

@Tée: Graag even reageren met een terugmelding van de stand van zaken, wat je met de tips gedaan hebt etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan