itunes Home Share

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ey,

ik heb 2 computers met beide iTunes erop, maar mijn collectie muziek, films en tvshows staan allemaal op mijn laptop. Ik zag de optie Home Sharing in de iTunes menu, maar ik krig die niet aan de praat.

Ik heb Workgroups gelijk gemaakt, beiden zitten op hetzelfde netwerk en af en toe kan ik wel de optie zien "Mark´s library" in de eene itunes, maar niet in de andere. En als ik die dan aanklik, krijg ik geen verbinding, terwijl ze wel beide aanstaan.

op beide staat de optie "muziek delen" aangevinkt... dus...kan iemand me helpen? :confused:

Oke. das wel erg kort.

Heb je alles gedaan dat er op die pagina wordt aangereikt?
Loop je ergens vast? Zo ja, waar?

sorry voor het korte antwoord.
ik was op het werk en ik las je reactie en ik dacht dat de link eronder diende voor als ik de computer nog niet geautoriseerd had (dat de link de stappenplan was).

ik heb m doorgelezen en ik heb de poorten open gezet (op beide computers) maar alsnog krijg ik ze niet verbonden.
in computer A (een hp desktop) zie ik wel de bibliotheek van computer B (laptop acer), maar andersom niet.

ik krijg telkens een weer de foutmelding waarin staat dat ik er zeker van moet zijn dat de verbinding via poort TCP 3689 mogelijk is en via 5353 UDP.

Wel heb ik de toestemmingen van deze poorten nu op locaal staan (ik heb ze liever niet open voor het hele internet), maar ook toen ik ze tijdelijk op open-voor-het-internet had staan werkte deze ook niet.

EDIT:
misschien wel ook belangrijk om te weten: op mijn ipod touch 2G heb ik de Remote App zitten, waarmee ik eerst mijn muziek kon beheren via mijn ipod, maar dat werkt nu ook niet meer. De ipod wordt niet herkend in iTunes (tijdens bibliotheen toevoegen in Remote). Als ik op de ipod het venster krijg met de 4 cijfers die ik in itunes moet invoeren om te kunnen pairen, krijg ik niks te zien in iTunes.

Ik dacht eerst dat het aan mijn router lag, hoewel ik niks heb veranderd tussen toen Remote wel werkte en niet, maar op het werk heb ik het ook uitgeprobeerd, maar precies hetzelfde probleem, dus ik vraag me af of het aan mijn netwerk ligt.

EDIT2:
Probleem opgelost!
Ik heb Nod32 geinstalleerd op mijn laptop en ik bracht de toestemmingen aan het windows firewall aan (dus niet aan nod32). Ik ben erachter gekomen hoe ik deze moest aanpakken waarna het gelukt is. Remote werkt weer en Home Sharing draait ook op volle toeren (hoewel hij met films ERG langzaam is, alsof ie vast gelopen is)

EDIT3: *zucht*
Remote werkt toch niet. Nu, ondanks dat ik tijdelijk mijn firewall uitschakel, krijg ik Remote niet gepairt met iTunes.
Voordat ik EDIT2 postte schakelde ik mn firewall uit en checkte ik remote (die toen werkte). Daarna heb ik opgezocht hoe ik itunes door de firewall moest laten gaan, wat lukte... maar na het home sharing (waar ik nu geen problemen meer mee heb, buiten dat films wat traag gaan) doet Remote het niet.

Ik denk zelf dat het komt omdat de software op de computer/laptop waar Remote mee samenwerkt geen iTunes is. MAW: ik moet nog een programma toestemming geven om door de firewall te gaan, maar ik weet niet welke. Net heb ik geprobeerd of het werkt als ik de complete iTunes map toestemmig geef, maar dat werkt ook niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan