iTunes internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanowiz

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2010
Als ik me ipod wil bewerken in iTunes lukt dat niet dan krijg ik dit bericht:

Er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met de iTunes iPod-software-updateserver.

Zorg dat uw netwerkinstellingen juist zijn en dat uw netwerkverbinding actief is probeer het later opnieuw.

Maar ik heb internetverbinding, dus dan ligt het denk ik aan me interinstellingen. maar ik weet de juiste instellingen niet.

of ik krijg een ander bericht:

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan: (-3221)

Wie kan helpen ? Ik gebruik windows XP

Laatst bewerkt:
Kan van alles zijn: Bijv. dat je iTunes geen rechten geeft in je firewall om Internet te bezoeken voor updates etc.

Wat je kunt proberen is (in iTunes zelf): Bewerken -> Voorkeuren -> In het tabblad Algemeen: Uitvinken van "Automatisch naar nieuwe software-updates zoeken"

Succes,

Tijs.

Hmm... dan weet ik het niet. :(

Ik kwam nog wel een (mij ietwat vreemd overkomende) oplossing tegen die je kunt proberen (hier):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Verbindingen
Klik op LAN-instellingen
Vink aan: Instellingen automatisch detecteren
Druk zo vaak OK als nodig is. (Her-)start iTunes.

Verder is er nog een Geplande taak ([Windows-toets]r toetscombinatie -> tasks) die ook gaat over software updates van Apple software. Niet dat ik weet of die iets met de iTunes-melding te maken heeft, maar volledigheidshalve maar even gemeld hier. De taak zelf roept aan (hier in XP):
"C:\Program Files\Apple Software Update\SoftwareUpdate.exe" -task
en loopt elke week 1 keer.

Succes,

Tijs.

Dat het niet zou werken vermoedde ik al.

Ik heb geen tips meer voor je. Hopelijk komt iemand anders nog met tips.

Tijs.

Geen probleem. Wellicht heb je nog wat aan de volgende links/tips:
link
link
Suggesties/tips die ik ergens tegenkwam:
a. Schakel (tijdelijk) alle firewall en antivirus/spyware programma's uit
b. Upgrade naar de nieuwste versie van iTunes, gewoon via de website van Apple
c. Sluit de ipod rechtstreeks aan op een USB poort op de computer zelf, dus niet op een externe USB hub of een USB poort die op een ander apparaat wordt beschikbaar gesteld (zoals sommige USB toetsenborden doen etc.)
d. In iTunes: Help -> Diagnostische test uitvoeren... Kijk wat die test te melden heeft.

Toch nog wat tips voor je, uiteindelijk ;)

Tijs.

Heel apart hij zegt dat ik internetverbinding heb.

maar hij heeft geen veilige verbinding met de itunes store
als ik dan op help druk daarnaast dan krijg het bericht dat ik geen internet heb.:confused:

Dan éérst de andere suggesties uitvoeren vóórdat je weer die diagnostische test uitvoert.

Tijs.

Meestal komt die melding omdat een virusscanner of firewall de verbinding van iTunes blokkeert, dus schakel tijdelijk de virusscanner eens geheel uit en kijk of het dan werkt, anders ook de firewall proberen.

:thumb: Het iPod touch Forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan