iTunes muziek linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hertje

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb al mijn muziek op een externe harde schijf staan. Deze is kapot gegaan, en ik heb inmiddels een nieuwe aangekoppeld en al mijn muziek daar op gezet. (Zelfde pad als bij de oude) Nu kan iTunes de muziek niet meer vinden. Weet iemand of ik in één keer een link kan maken naar de nieuwe harde schijf? Anders moet ik alle nummers één voor één gaan linken. Ik wil niet opnieuw importeren, want ik heb heel veel muziek netjes geregistreerd in itunes, wat heel veel werk is geweest.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wanneer je problemen ondervindt met het synchroniseren van muziek bestanden in iTunes, of het toevoegen van nieuwe bestanden. Dan is waarschijnlijk de iTunes library corrupt geraakt. Deze iTunes library is een soort van database die gegevens zoals de titel, artiest, genre e.d. koppelt aan de mediabestanden (MP3, M4A).

Doormiddel van de onderstaande procedure kan je redelijk eenvoudig je library opnieuw laten herstellen door iTunes, zonder dat je hierbij media bestanden kwijt raakt.

Doorloop voor het herstellen van iTunes-bibliotheek de onderstaande punten:

1. Sluit de iTunes applicatie af.
2. Naar de map /Gebruikers/[gebruikersnaam]/Muziek/iTunes.
3. Sleep het bestand iTunes Music Library.xml naar het bureaublad.
4. Sleep het bestand iTunes Library uit de iTunes-map naar de prullenmand.
5. Herstart hierna iTunes.
6. Ga iTunes naar Archief ▸ Bibliotheek ▸ Importeer afspeellijst.
7. Selecteer het iTunes Music Library.xml bestand op het bureaublad.

Na het uitvoeren van de 7 stappen wordt de iTunes bibliotheek opnieuw opgebouwd, alle apparaten die je met iTunes synchroniseert (Apple TV, iPod, iPhone) zien de bibliotheek nu als een nieuwe iTunes-bibliotheek. Hierdoor worden alle apparaten helemaal opnieuw gesynchroniseerd.

http://touchipod.forum2go.nl

bedankt voor de reactie.
excuses dat ik nog niet gereageerd heb. ik moet me er nog op storten. is er wegens tijdgebrek nog niet van gekomen.:( zal zeker laten weten of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan