iTUnes probleem????

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob31

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
49
Hallo;

net een andere pc aangeschaft voor de buurvrouw en daar op haar verzoek iTunes op geinstalleerd. Nu heeft ze haar muziek op een externe HDD staan en deze via usb aangesloten op de pc. het binnenhalen van de bibliotheek van 20.000 nummers duurde best lang, maar is wel gelukt. Nu echter het probleem. Als je iTunes nu opstart gaat hij eerst de bibliotheek downloaden en dat duurt ook weer lang. eenmaal werkend geen problemen, muziek speelt perfect af. echter bij afsluiten iTunes gaat hij weer de bibliotheek opslaan en ook dit duurt lang. Is dit noormaal voor iTunes? Werk zelf met windows mediaplayer en die doet dit niet. De reden waarom ze iTunes wil gebruiken is omdat deze vlogens haar ook songteksten enz. van nummers in de bibliotheek kan zoeken. Is er een zelfde soort programma(player) die sneller opstart en afsluit?

gr. Rob
 
Hallo;

net een andere pc aangeschaft voor de buurvrouw en daar op haar verzoek iTunes op geinstalleerd. Nu heeft ze haar muziek op een externe HDD staan en deze via usb aangesloten op de pc. het binnenhalen van de bibliotheek van 20.000 nummers duurde best lang, maar is wel gelukt. Nu echter het probleem. Als je iTunes nu opstart gaat hij eerst de bibliotheek downloaden en dat duurt ook weer lang. eenmaal werkend geen problemen, muziek speelt perfect af. echter bij afsluiten iTunes gaat hij weer de bibliotheek opslaan en ook dit duurt lang. Is dit noormaal voor iTunes? Werk zelf met windows mediaplayer en die doet dit niet. De reden waarom ze iTunes wil gebruiken is omdat deze vlogens haar ook songteksten enz. van nummers in de bibliotheek kan zoeken. Is er een zelfde soort programma(player) die sneller opstart en afsluit?

gr. Rob


Je wil iTunes gebruiken voor je iPod? Dit is me even niet duidelijk
 
Laatst bewerkt:
Je wil iTunes gebruiken voor je iPod? Dit is me even niet duidelijk

nee dat wil ze niet ze wil hem als player voor de muziek op haar pc gebruiken. en zoals eerder beschreven dit omdat iTunes o.a. songteksten van internet kan halen volgens haar.

gr. Rob
 
Ik gebruik hierzelf MediaMonkey voor. En hierzijn ook songtekesten plugins voor.

En die werkt heel snel.
 
Ik gebruik hierzelf MediaMonkey voor. En hierzijn ook songtekesten plugins voor.

En die werkt heel snel.

hallo;

heb mediamonkey gevonden, maar waar vind ik de plugin voor de songteksten/
alvast bedankt

gr. Rob
 
I tunes werkt nog steeds slecht

mediamonkey is op zich aardige player maar lyrics worden zelden gevonden. dus toch liever oplossing voor i-tunes
 
Ik heb zelf ook mijn nummers en iTunes bibiliotheek op een exterene HDD staan omdat ik gescheiden ouders heb en switch van computer en ik graag in beide huizen muziek op me iPod wil zetten.

Bij mij werkt dit gewoon. Je moet wel op een aantal instellingen letten, het beste kun je ff schoon beginnen .. (lees het eerst ff helemaal door)

1. Maak een nieuwe bibliotheek aan. Dit doe je door shift in te drukken (en vast te houden) als je iTunes opstart. Dan kun je een bibliotheek kiezen of er een aanmaken. Maak er een aan en sla hem op op de externe HDD.
2. Ga naar Bewerken > Voorkeuren > Tabblad Geavanceerd
Kies hier een locatie (voor de map iTunes Music) waar de muziek geplaatst moet worden op de externe HDD. Vink de opties "Map iTunes Music bijwerken" en "Bestanden naar iTunes Music kopiëren bij toevoegen aan bibliotheek" aan.
3. Alle muziek die nu aan de bibliotheek wordt toegevoegd wordt nu automatisch ook overzichtelijk gekopieerd naar de map 'iTunes Music'. Als je het bestand importeert uit bijv. een map met de LimeWire downloads kun je daarna het bestand in die map (LimeWire downloads) verwijderen, het staat immers ook al in de map iTunes music.

Laat ff weten of het is gelukt!

Doordat iTunes bij mij automatisch zoekt naar de bibliotheek op mijn HDD is het voor mij een kwestie van de HDD in de computer stoppen en ik heb al me muziek in iTunes.

Volgens mij is het trouwens niet mogelijk om automatisch songteksten te downloaden voor liedjes, die moet je zelf invoeren in iTunes (kopiëren en plakken van het internet). Wel kun je automatisch albumillustraties ophalen (Bewerken > Voorkeuren > En dan de optie "Ontbrekende illustraties automatisch downloaden" aanvinken).

Ik vind zelf iTunes beter dan MediaMonkey, het is simpeler en heeft een mooiere/duidelijkere vormgeving).
 
Laatst bewerkt:
i-Tunes

het werkt nu dus inderdaad een stuk beter. bedankt voor het meedenken. ook de lyrics worden gevonden. echt wel beter dan mediamonkey.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan