iTunes sorteren Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
58
Ik heb een probleempje met het sorteren van muziek op iTunes.

[smallimg]http://img359.imageshack.us/img359/7402/naamloose.png[/smallimg]



Voorbeeldje

In de coverflow heb ik nu 2x de cover van Curtis staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie maar 1x er in voorkomt?

En in de lijst zie je dat de track van Curtis niet allemaal bij elkaar staan, maar verspreid. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de tracks van Curtis netjes bij elkaar staan..?

En Tenslotte hoe kan je ervoor zorgen dat ook nog eens de track op chronogolische volgorde staan (dus track 1, track 2 etc.)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je moet er voor zorgen dat de tags hetzelfde zijn (titel, artiest, enz.) als dat niet lukt kun je mp3tag downloaden. daarin open je het mapje van het album, selecteer je alle bestanden en maak je de tags exact gelijk, dan moet het lukken dus ook met de nummers (mp3tag werkt in het begin wel een beetje lastig, maar als je het onder de knie hebt is het erg makkelijk
 
Laatst bewerkt:
Al je vragen zijn een gevolg van hetzelfde.. Je hebt nu op artiest geselecteerd, en de tracks die 50 Cent samen met een ander heeft gemaakt komen onder de tracks die die alleen heeft gemaakt. Daarom zie je de cover ook 2 keer.

Als je de iTunes kolommen selecteert op datum aangemaakt of -aangepast zie je wel de goeie volgorde. Als je op album selecteert, staan alle Curtis tracks onder elkaar. Met die resultaten kun je afspeellijsten maken.
 
Ik heb hem standaard op "Album op artiest" gesorteerd, nooit geen problemen mee.

Als je dat wel hebt dan moet je de tags controleren want dan zit daar een afwijking in.
 
Of gewoon alle tags van het hele album verwijderen en die helemaal opnieuw invoeren. dan moet het goed gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan