Ivolti?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcraket

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2002
Hallo,

Ik heb een probleem:

mijn explorer heeft ineens als startpagina:

http://www.ivolti.com/

Daarnaast is er een soort van webcamprogramma geinstallerd (C:\WINDOWS\webcam-party[1].exe) die automatisch is verschenen in de desktop en in de taakbalk.

Wat moet ik hier tegen doen?

Vermoedelijk heb je iets gedownload van een site die je startpagina heeft gewijzigd en een bestand op je computer heeft gezet.

Daarnaast is er een soort van webcamprogramma geinstallerd (C:\WINDOWS\webcam-party[1].exe) die automatisch is verschenen in de desktop en in de taakbalk.

Dit kun je verwijderen, Het kan zijn dat windows aangeeft dat dit programma in gebruik is en daardoor niet kan verwijderen. in dat geval zul je eerst alle registerverwijzingen met de naam ivolti dienen te verwijderen, dan de computer herstarten en het progje alsnog verwijderen.

Als laatste weer je favoriete startpagina instellen.

Download Spybot search and destroy instaleer het en haal tevens de meest recente updates binnen.
Scan vervolgens hier je hele pc mee.
Hetgeen je nu binnen heb gehaald is afkomstig van een sexsite en er is dus een grote kans dat er nog meer rommel op je pc staat.
Spybot haalt dit er voor je af.
Indien er nog wat blijft staan, opstarten in veilige modus en verwijderen bij software en/of eerst bij uitvoeren msconfig (n.v.t. W2000) uitvinken bij het tabblad opstarten waarbij je op de volgende URL kan zien wat daar uitgevinkt kan worden;
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm

Ga niet in het register rommelen wanneer je daar geen kaas van hebt gegeten, dit is vragen om moeilijkheden.
Wanneer je in de veilige modus zit zijn er geen overbodige progjes in werking en kan je deze dus zonder meer verwijderen, zonder dat je 1 of andere melding krijgt.
Check wel goed wat je verwijderd, bij twijfel even deze site en/of de zoekmachine raadplegen.

Blue Thunder,

Wat betreft de site van tivoli en de party-webcam kun je dit doen:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daain staat. Daarna op objecten weergeven en verwijderd alles wat daarin staat-ok.
Ga daarna ook naar programma's en klik op webinstellingen herstellen-ok.

Ga ook naar start-instellingen-configuratiescherm-software en kijk of daar iets van party webcam staat. Klik erop en verwijder dat ook.

Dan zou je probleem verholpen moeten zijn.

En check natuurlijk ook of je spyware hebt met spybots. Maar download wel alle updates van spybot en verwijder alles wat er gevonden wordt.

Doe ook een scan op www.housecall.nl

Laatst bewerkt:
Saldos ik heb het probleem niet, maar mijn ervaring is dat dit soort progjes zichzelf vaak in het register nestelen.

Daarna op objecten weergeven en verwijderd alles wat daarin staat-ok.
Als je dit doet ben je natuurlijk wel bepaalde bestanden kwijt die er voor zorgen dat je makkelijk kan up-daten, b.v. Microsoft up-date, het nadeel is dat het allemaal ActiveX besturingselementen zijn.

Je hebt die ActiveX besturingselementen niet nodig.
Hij zal je alleen weer binnenkort weer vragen om Macromedia flash&shockwave te installeren. Dat is alles.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan