Ja / Nee funtie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloglyers

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo.

Ik heb een database gemaakt en alles werkt zoals het moet.

maar ik wil er een functie erbij aantoevoegen alleen de vraag is of dit ook wel kan

Via een formulier voer ik gegevens in
Zowel als in het formulier als in de tabel heb ik een ja/nee (0/-1) functie aan toegevoegd
van die gegevens wordt er een query gemaakt

alles wordt goed uitgerekend maar nu wil ik met de ja/nee functie dat er €20 aan de prijs wordt toegevoegd
Bij nee gebeurd er niet maar als er ja wordt gekozen (aangevinkt vakje) dan moet er €20 bij de prijs worden berekend

ik weet wel dat er in de query iets gedaan moet worden maar ik kom er maar niet achter wat

heb er een bijlage aan toegevoegd voor het idee wat ik bedoel

Greetzz Robert

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je ook een voorbeeld in 2003 format posten? Niet iedereen is even blij met 2007...
In grote lijnen is het antwoord overigens wel te geven: je hebt daarvoor een Bijwerkquery nodig, waar je een berekening maakt op basis van het veld dat je hebt geselecteerd.
Overigens moet je daar wel mee uitkijken, want elke keer als je het vinkje verandert, wordt in beginsel de berekening opnieuw uitgevoerd. Je moet dus een check inbouwen dat er niet meer dan één keer een verhoging wordt berekend.

Kun je uitleggen op welk moment je de berekening wilt laten uitvoeren? Ik neem aan dat je dat niet wilt bij het openen van het formulier, want dan wordt de prijs wel erg vaak verhoogd...

ff kijken misschien is het iets heel simpels of misschien wel niet.

de gegevens worden via het formulier ingevoerd.

de berekening zou in de query uitgevoerd moeten worden (dit is ook met de prijs deze wordt op dit moment ook in de query uitgevoerd)

via het rapport worden de gegevens uit de query gehaald hier zou de 20 euro via de ja/nee functie aan toegevoed moeten zijn.

hoop dat ik het goed uitgelegd heb.

groeten Robert

Bedoel je zoiets als extra berekening in de query?

Expr1: IIf([Extra]=-1;[Prijs]+20;[Prijs])

wow dat is hem helemaal 100% thx

hier was ik zelf dus niet op gekomen :thumb:

groeten Robert

Mag je de vraag nog op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan