Geachte Helpers,
Ik ben al een tijdje met succes pdf'jes aan het mailen vanuit Excel. Zelf sla ik de gecreëerde pdf's op in een vaste folder structuur. Nu wil ik in een van de versies een Ja/Nee vraag aan de gebruiker stellen om wel of niet een kopie van de file op de desktop op te slaan zodat de gebruiker die zelf kan archiveren. Dit is nodig als de andere gebruiker (Collega) het sheet gebruikt maar NIET de folder structuur heeft.
Die Ja/Nee keuze heb ik in VB opgelost met de gebruikelijke vb oplossing.
If Response = vbYes Then
MsgBox "Save a Copy on your desktop?'." (is Ja)
Else
' The no button was selected.
MsgBox "Continue to send email " (Is Nee)
End If
Nu zit ik met twee problemen. In he scrips gebruik ik het volgende om een pdf file op te slaan op MIJN machine, waarin ik in mijn folder structuur wegschrijf volgens;
Dim OutFileName As String
OutFileName = "D:\Opslag folder\" & Year & "\Administration " & Year & "\Invitations\" & Worksheets("Sheet X").Range("T4") & ".pdf"
Waarbij ik enige variabelen uit het sheet ophaal om de filenaam te maken.o.a. "Year" en Soort invitatie uit Cel T4. Dat werkt.
Om nu een kopie op de desktop te zetten voor gebruikers die de folder structuur niet hebben dacht ik in de Ja/Nee loop onder "Ja" een stukje te zetten wat de desktop kopie zou maken.
Zoals b.v;
' Definieer eerst de output file naam
Dim PdfFileName As String
PdfFileName = "Worksheets("Sheet X").Range("T4") & ".pdf"
'Exporteer de data naar de file opde desktop van de gebruiker
"Environ("USERPROFILE") & "\Desktop\" & PdfFileName" _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=True
Dit geeft altijd "Compile Error / Syntax errors" ondanks dat de delen van de code wel op andere plekken werken. Ook krijg ik een error op de "USERPROFILE"
Heeft iemand een idee om dit aan de gang te krijgen.
Met vriendelijke groet
Roboman
Ik ben al een tijdje met succes pdf'jes aan het mailen vanuit Excel. Zelf sla ik de gecreëerde pdf's op in een vaste folder structuur. Nu wil ik in een van de versies een Ja/Nee vraag aan de gebruiker stellen om wel of niet een kopie van de file op de desktop op te slaan zodat de gebruiker die zelf kan archiveren. Dit is nodig als de andere gebruiker (Collega) het sheet gebruikt maar NIET de folder structuur heeft.
Die Ja/Nee keuze heb ik in VB opgelost met de gebruikelijke vb oplossing.
If Response = vbYes Then
MsgBox "Save a Copy on your desktop?'." (is Ja)
Else
' The no button was selected.
MsgBox "Continue to send email " (Is Nee)
End If
Nu zit ik met twee problemen. In he scrips gebruik ik het volgende om een pdf file op te slaan op MIJN machine, waarin ik in mijn folder structuur wegschrijf volgens;
Dim OutFileName As String
OutFileName = "D:\Opslag folder\" & Year & "\Administration " & Year & "\Invitations\" & Worksheets("Sheet X").Range("T4") & ".pdf"
Waarbij ik enige variabelen uit het sheet ophaal om de filenaam te maken.o.a. "Year" en Soort invitatie uit Cel T4. Dat werkt.
Om nu een kopie op de desktop te zetten voor gebruikers die de folder structuur niet hebben dacht ik in de Ja/Nee loop onder "Ja" een stukje te zetten wat de desktop kopie zou maken.
Zoals b.v;
' Definieer eerst de output file naam
Dim PdfFileName As String
PdfFileName = "Worksheets("Sheet X").Range("T4") & ".pdf"
'Exporteer de data naar de file opde desktop van de gebruiker
"Environ("USERPROFILE") & "\Desktop\" & PdfFileName" _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=True
Dit geeft altijd "Compile Error / Syntax errors" ondanks dat de delen van de code wel op andere plekken werken. Ook krijg ik een error op de "USERPROFILE"
Heeft iemand een idee om dit aan de gang te krijgen.
Met vriendelijke groet
Roboman