• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaar gebruiken in formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

giro17

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2018
Hi,

Ik heb een aantal tab bladen dit ik als sjabloon wil gebruiken.
Tab1 heet "tab 2018"
tab 2 "geg 2018"
tab 3 "tab 2019"
tan 4 "geg 2019"

Ik gebruik verticaal zoeken van uit "tab 1 2018" in "geg 2018"
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("Totaal ";B4);'geg 2018'!B:F;5;ONWAAR);0)

Nu Wil ik voor 2019 het zelfde gebruiken als in 2018.
Hoe kan ik 'geg 2018' variabel maken zodat ik de variabele aan kan roepen.
Ik heb al geprobeerd "2018" in een cel te plaatsen en via tekst.samenvoegen() de cel te combineren met "geg " en de cel met "2018" incl de uitroepteken. Los geeft tekst.samenvoegen de correcte waarde, maar helaas werkt het niet in de vert.zoeken()

Wie heeft er een idee

Ik wel.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN("Totaal "&B4;INDIRECT("'geg "&B4&"'!B:F");5;0);0)
Tip voor de toekomst: graag een Excel voorbeeldje bijplaatsen... (https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5)

Dank voor de oplossing.
Als mijn uitleg niet duidelijk had geweest had ik een sheet bij gesloten maar ik verwachte dat dit wel duidelijk zou zijn.
Ik kan nu een sjabloon maken voor de komende jaren.

Bedankt.

Geen probleem, graag gedaan.

Nog een tip (ook na te lezen op https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5): "Reageren: zet uw reaktie in het scherm 'snel reageren' en klik op de knop 'verzenden'. Of gebruik de knop 'reageren op bericht'. Vermijd de knop 'quote', omdat dan steeds weer hele teksten onnodig gekopieerd worden."

Laatst bewerkt:
Nog een tip; zet eenduidige gegevens in 1 tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan