pasan
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 nov 2010
op een userform heb ik een aantal labels geplaatst om alle maanden weer te geven en alle dagen in een jaar
met de volgende code probeer ik dit te realiseren
het gaat goed zolang het schrikkeljaar in beeld is (er zijn 366 labels voor dag notaties)
als er dus geen schrikkeljaar gekozen wordt, wordt 29 februarie dus 1 maart en wat 1 maart zou moeten zijn is dan 2 maart en zo door voor de rest van de kalender
hoe lost ik dit probleem op van wel of niet schrikkeljaar Bekijk bijlage kalender1.xlsm
met de volgende code probeer ik dit te realiseren
het gaat goed zolang het schrikkeljaar in beeld is (er zijn 366 labels voor dag notaties)
als er dus geen schrikkeljaar gekozen wordt, wordt 29 februarie dus 1 maart en wat 1 maart zou moeten zijn is dan 2 maart en zo door voor de rest van de kalender
hoe lost ik dit probleem op van wel of niet schrikkeljaar Bekijk bijlage kalender1.xlsm
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim i As Integer
Dim mydate As Date
mydate = Date
[COLOR="#FF0000"] 'lbldatum is onzichtbaar maar nodig ivm de format die ik nodig bleek te hebben om _
de andere controls te voorzien van de juiste datum notaties[/COLOR]
LblDatum.Caption = mydate
nieuw
End Sub
Code:
Private Sub nieuw()
Dim i As Integer
[COLOR="#FF0000"]'lbldatum2 geeft het jaartal weer van de datum in lbldatum[/COLOR]
lblDatum2 = Year(LblDatum.Caption)
[COLOR="#FF0000"]'vul de maand labels 1 tot 12 met de bijbehorende maand[/COLOR]
For i = 1 To 12
Me("Lblmaand" & i) = Format(DateSerial(Year(LblDatum.Caption), i, 1), " mmmm ")
Next
[COLOR="#FF0000"]'vul de eerste 60 labels met de dag notatie, label 60 is hierbij de 29e dag van februarie in geval van een schrikkeljaar[/COLOR]
For i = 1 To 60
Me("label" & i) = Format(DateSerial(Year(LblDatum.Caption), 1, i), "dd")
Next
[COLOR="#FF0000"]'vul alle opvolgende labels met de dag notatie van het rest van het jaar[/COLOR]
For i = 61 To 366
Me("label" & i) = Format(DateSerial(Year(LblDatum.Caption), 1, i), "dd")
Next
End Sub
Code:
Private Sub knop_vorig_Click()
LblDatum.Caption = DateAdd("yyyy", -1, LblDatum.Caption)
nieuw
End Sub
Code:
Private Sub knop_volgend_Click()
LblDatum.Caption = DateAdd("yyyy", 1, LblDatum.Caption)
nieuw
End Sub
Laatst bewerkt: