• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaar uit ISO.WEEKNUMMER halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemiddag,

Voor een rapport die ik heb gebouwd laat ik de resultaten van de afgelopen week zien. Echter nu twijfel ik aan de formule die berekend in welk jaar een ISO.WEEKNUMMER zich bevindt. Voor bijv. week 13 van dit jaar gebruik ik:
Code:
=JAAR(VANDAAG()-7)
Nu weet ik dat het ISO.WEEKNUMMER wordt bepaald door de donderdag te nemen van de betreffende week maar met de formule die ik gebruik is dit niet dekkend denk ik.

Ik twijfel namelijk of dit goed gaat tijdens de overgang van 2019 naar 2020.
Hieronder een vb. bestand:

Bijlagen

Ik snap werkelijk niet wat de vraag nu is.

JAAR(VANDAAG()-7) geeft het jaartal van 7 dagen geleden. Door VANDAAG() te gebruiken zal je formule volgend jaar andere resultaten geven dan dit jaar...

Wat wil je nu bereiken? Misschien dat je dat ook nog eens kunt aangeven in je voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk ik heb de vraag niet duidelijk geformuleerd..!
Als we even kijken naar het nieuwe bestand wordt het misschien wat duidelijker. Hierin heb ik nu handmatig de jaren eronder gezet. In cel Q2 zie je ISO.WEEK van vorige week. Daaronder moet het jaartal van die week tevoorschijn komen.
De weken die in de min gaan zijn de ISO weeknrs van vorig jaar (52, 51 etc.)

Bijlagen

Weeknummers bepaal je elke keer opnieuw uit een datum en niet door 1 af te trekken om voorgaande weeknummers te verkrijgen
Is dit wat je wilt?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan