• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaarkalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Berichten
252
Hallo,

Ik heb een jaarplanner. Het is me niet gelukt dat de weekenden bij het veranderen van het jaar ook mee gaan.
Nu staan 5 en 6 januari grijs, maar dit is niet het weekend. dat is 4 en 5 januari.
Dus de rest van het jaar kloppen de weekenden niet.
Hoe los ik dit op.
Wie helpt mij verder.

Al vast bedankt.

GerritBekijk bijlage Jaarplanner_2013.xlsx
 
Dan moet je even de voorwaardelijke opmaak aanpassen. Heb je deze sheet zelf gemaakt of ergens gevonden? Als ik ook maar iets wijzig schiet de hele sheet vol met foutmeldingen.
 
Deze heb ik ergens gevonden.

Het zag er wel goed uit en ik zou deze kunnen gebruiken voor de vakantieplanning voor mijn werk.

Gerrit
 
Ik begrijp nu waarom de sheet in het honderd liep. In de functie WEEKDAG() stond als parameter 12. (de week begint op dinsdag). Dit werkt vanaf XL-2010. En bij mij dus niet in XL-2007:confused: In de formules heb ik de parameter aangepast in de waarde 2 (De week start op maandag). En nu lijken de feestdagen en weekenden wel goed te gaan. Jouw tabelletje met feestdagen heb ik even aangepast zodat deze ook meelopen als je het jaar wijzigt.
 

Bijlagen

  • Jaarplanner_2013(V&A).xlsx
    198,3 KB · Weergaven: 112
Bedankt.
Zo ziet het er goed uit.

Waar staat die parameter als ik vragen mag.

Al vast bedankt voor de hulp.

Groet,

Gerrit
 
Als je in R7 gaat staan zie je deze formule:
PHP:
=SOMPRODUCT(($Q7=Vnamen)*(Vvan<=S$6)*(Vtot>=S$6))*0,1+SOMPRODUCT(($Q7=Anamen)*(Avan<=S$6)*(Atot>=S$6))*0,4+SOMPRODUCT(($Q7=Znamen)*(Zvan<=S$6)*(Ztot>=S$6))*1,6+ALS(OF(WEEKDAG(S$6;2)>5;AANTAL.ALS($N$5:$N$24;S$6)=1);9;0)

Dit stukje "WEEKDAG(S$6;2)" (hier stond "WEEKDAG(S$6;12)") was denk ik de boosdoener.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan