• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

jaaroverzicht uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
beste,

eerst en vooral de excuses voor mijn post rond de opmaak van een draaitabel...

ik doe een nieuwe poging, direct gepaard gaand met de plaatsing van een bestandje...

de bedoeling is de volgende: op blad 1 wordt dagelijks invoer gedaan van gegevens met de datum erbij. op blad 2 wil ik een jaaroverzicht zien van de gegevens (de gewerkte uren) per klant. Het is evident dat de uren in de juiste kolom moeten staan...

welke aanpassing zou ik moeten doen op blad 1 om de uren op de juiste plaats bij de juiste klant te krijgen? ik werk nu al met somproduct maar ik raak er niet aan uit!

groeten
spiesse

Bekijk bijlage aanpassing rendement EM.xlsx
 
moeilijke vraag? of warrige vraag? alleszins raar dat er veel views zijn maar nog geen reactie... ben dit niet gewoon van dit forum... :s

spiesse
 
Als je in C2, F2, I2 etc respectievelijk 1, 2 en 3 zet en hierna de celopmaak op aangepast --> mmmm = dan kan je deze somproduckt toch gebruiken voor in C3? :
Code:
=SOMPRODUCT((Tabel4[KLANT]=jaaroverzicht!$A3)*(MAAND(Tabel4[DATUM])=C$2)*(Tabel4[EFFECTIEF 
GEWERKT]))

In engels:
=SUMPRODUCT((Tabel4[KLANT]=jaaroverzicht!$A3)*(MONTH(Tabel4[DATUM])=C$2)*(Tabel4[EFFECTIEF GEWERKT]))
Succes,
 
Laatst bewerkt:
Hey thank you,

ik heb iets in elkaar kunnen flansen met de formule =maand() en dan verwerkt in de =somproduct formule... bedankt voor de nuttige info.
ik zet deze op opgelost

groeten spiesse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan