• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaarrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

ik heb de formule van Alexcel Vena reeds gehad en werken eigenlijk perfect
maar eigenlijk nog een vraagje of het überhaupt kan

in cel A9 en cel A10 staan reeds twee namen die een rooster hebben ( deze hebben nu in Cel M9 t/m JM9 een vaste formule ) die perfect werken
nu is de vraag, er komen in de tabblad Jaarroosters nog zo 100 roosters van andere collega`s in, is dit met een pulldown menu net zoals cel a9 en A10 te doen
dus als ik in A9 een collega neer zet dat hij de rooster laat zien in Cel M9 t/m JM9
zodat ik de rooster niet op volgorde hoef te plakken in de tabblad Jaarrooster

Alvast weer super bedankt

Bijlagen

Gewoon proberen dan zie je wel dat dit niet de meest handige opzet is. Als je met deze opzet door wil gaan dan heb je een combinatie van INDEX(), VERGELIJKEN() en VERSCHUING() nodig.

Het wordt er niet simpeler op, maar mits je de gegevens consistent plakt dan in bijlage een optie. Opmerking: in de gegevensvalidatie maak ik gebruik van een gedefinieerde naam. De naam bevat de reeks met namen die voorkomen.

Bijlagen

formule

@AlexCEL

ik ga deze proberen, je bent gewoon meer als super bedankt THNX
ga het verder uit werken
en @VenA jij ook super bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan