• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaartotalen op één blad zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Het document heeft tig bladen. Elk blad heeft dezelfde opbouw. Op rij 5 staan altijd de datums in de verschillende kolommen B, C etc. De bedoeling is de datum in B5, C5, D5, E5, F5 etc. te gebruiken.

In sheet Totalen wil ik dus de totalen zien van alle datums van bijvoorbeeld het jaar 2017 in één kolom.

Blad1 bevat 2017 één keer. Blad2 bevat ook 2017. Dus op sheet Totalen zie je de uitkomst.

Blad1 is 2019 en blad3 is twee keer 2019. Dus de uitkomst is opgeteld zie totalen.

In blad Totalen moet dan een formule komen die dat kan automatiseren. Het voorbeeld is 3 sheets maar dat zijn er wel honderd.

Bekijk bijlage Test totalen.xlsx

Laatst bewerkt:
Ben je dit geheel nieuw aan het bouwen of is dit een bestaande spreadsheet? Als het nieuw is, zou ik ervoor pleiten om alle gegevens op 1 tabblad te zetten in een andere structuur met als kolommen:
Datum, Rubriek, % BTW, Bedrag
Dan kan je daarna met een draaitabel simpel een overzicht maken.

Iedere leverancier heeft zijn eigen sheet. Als je alles op één sheet samenvoegt scroll je je wezenloos. Iedere kolom op de aparte sheet is een factuur. Dus dat werkt prima en overzichtelijk. Zal een voorbeeld plaatsen. Als het in eerste instantie binnen een sheet kan, is het ook wel goed.

Zie bol.com sheet de facturen staan in de kolommen wel op datumvolgorde. Dan kun je onder G11 (rij) ook wel per jaar maken. 2016 2017 etc. Ik voeg dus steeds bij een nieuwe factuur een kolom toe/in. Ik hoop dat je het begrijpt.
Bekijk bijlage Alle Factuurboekingen per leverancier in kolommen.xlsm

Laatst bewerkt:
Lijkt mij verstandiger hier dan mee te stoppen. Ik zie nu dat het handiger is een kolom met het jaartal in te voegen. Dan hoef je verder weinig te doen. Kun je wellicht nog VBA maken die een jaartal op een ander blad verzamelt.

zelfde mening als JKPieterse, een nette tabel maken voor alle leveranciers samen en daarna kan je lekker uitsplitsen dmv. een draaitabel.

Ik heb dat al eens uitvoerig bekeken. Het werken met een tabel en de voordelen die dat allemaal heeft. Helaas is dat voor mij niet weggelegd. Maar goed, ik werk gewoon verder aan mijn simpele opzet en dat lukt nu wel.
Bedankt voor de hulp en adviezen.:thumb:

draai je huidige opzet een kwart, voeg een kolom voor leverancier toe, eventueel nog wat kolommen en je bent vertrokken.
Hou het gewoon simpel, dat werkt het best.
1 factuur, 1 lijn.

Het hoeft geen tabel te zijn, is gemakkelijk voor formules, maar daardoor soms storend hinderlijk.
Maak er gewoon een gedefinieerd naam van die je dan verder gebruikt in een of meerdere draaitabellen.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt. Ik heb een vereenvoudigde en betere opzet gemaakt en ben tevreden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan