java.awt.Desktop, wel op laptop, niet op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi. Ik ben begonnen aan een applicatie in Java op mijn laptop (in NetBeans). Nu wil ik hiermee verdergaan op mijn pc, en heb dus de workspace gekopieerd naar mijn pc.

Nu krijg ik alleen het probleem, dat hij "java.awt.Desktop" niet kan vinden, terwijl hij het op de laptop wél doet. Via "cmd -> java -version" ben ik erachter gekomen dat mijn laptop een íets nieuwere versie had (1.6.0_07 ipv 1.6.0_05). Deze dus op de pc bijgewerkt, reboot, maar nog steeds doet hij het niet.

Hoe kan ik dit weer oplossen?

alvast bedankt
Niek

Kopieren van een project gaat niet altijd goed. In de project files staan verwijzingen naar bestanden en die staan op verschillende computer niet altijd op dezelfde plaats.

Volgens mij gaat het beter om een nieuw project aan te maken op je PC en de sourcecode dan te importeren.

Succes.

Je geeft in je applicatie wel een import aan voor java.awt.Desktop; ?

Daar geeft hij juist de fout ;) :

Code:
import java.awt.Desktop;

cannot find symbol
symbol : class Desktop

@Skinflowers:

Ik heb nu dus een nieuw project aangemaakt, en voor elke klasse een nieuwe klasse aangemaakt, en de tekst in die klasses geplakt. Misschien is het de moeite waard om te vertellen dat dit alles in een package zit, dat dezelfde naam heeft als de titel van het project. (Ik heb overal dezelfde namen aangehouden). Bij elke klasse staat bovenaan "package [packagenaam];"

Als ik de regels waarbij awt.Desktop benodigd is als commentaar zet, doet de applicatie het zoals hij moet doen.

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet alles met de hand te kopieren.. Je kan moet kiezen voor "new project" dan "java project using existing source".. :)

Dan moet je even kijken in je project tab de properties van je project opvragen en dan bij Libraries kijken of je java platform op jdk 1.6 staat. Zo niet dan aanpassen.

Als 1.6 er niet staat kan je met "manage" er een toevoegen..

De class Desktop is vrij nieuw zit er pas sinds 1.6 in.

Succes

Hé je hebt helemaal gelijk! :D Hij stond op 1.5, dus inderdaad 1.6 toegevoegd, en de welbekende rode golf onder de tekst verdween!

Bedankt! Kan ik weer verder knooien :D :thumb:

Het waren trouwens 4 klasses, dus het kopieren was ook niet al te veel werk, maar ik zal het onthouden voor de volgende keer ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan