Java boek outdated?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten54321

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik heb het boek "Killer game programming in Java" gekocht en ik heb een paar vragen:

Is het erg dat het boek sterk verouderd is?

Ik wil er wel bij vermelden dat ik enkel geïnteresseerd ben in 2D games, niet het verouderde Java3D.
Wordt dit boek trouwens nog geüpdatet?

Alvast bedankt.

Volgens mij is het een boek uit 2005. Als je wilt gaan beginnen met Java dan is dat geen enkel probleem omdat de taal zelf niet zo veel veranderd (althans niet op beginner niveau). Qua niveau heb ik geen idee of het een geweldige boek is aangezien ik het even kort heb doorgebladerd.

Het is wel zo dat Java niet (meer) de taal is om games in te maken. Sterker nog, Java wordt steeds minder populair omdat het bekend staat om z'n grote overhead (en veiligheidsproblemen). Het lijkt me dus een goed idee om even verder te kijken. Tegenwoordig wordt C# en Python als goed alternatief gebruikt.

Ga je puur voor het Windows platform ontwikkelen dan is C# een zeer goede keuze zelfs, omdat het redelijk makkelijk is, geen (lees weinig) overhead heeft, goed wordt ondersteund door Microsoft zelf en je er alle kanten mee op kunt (Systeem, Applicatie, Web, Extensions, .NET, Xbox, Win Phone en nu ook Apps voor Win 8). Veel Games 2D en 3D worden ontwikkeld in C#. De switch naar bijvoorbeeld XNA is dan snel gemaakt.

Wil je de kant van Android op, dan snap ik je Java keuze, wordt het een heel ander verhaal. Ik zou je dan aanraden om gelijk een Android Developers boek aan te schaffen. Java voor het JVM platform is totaal anders dan voor de Android SDK. Het idee is wel hetzelfde maar de uitvoering is redelijk verschillend.

Heb je al aardig wat ervaring met bijvoorbeeld C/C++ dan kun je een groot gedeelte van de hierboven gegeven advies negeren. [In dat geval zou ik nooit voor Java kiezen, maar kijken naar bijvoorbeeld OOP in C++]

Laatst bewerkt:
Java is inderdaad niet de beste taal voor games te programmeren, maar ik koos deze taal omdat deze vrij gemakkelijk is.

Denk je dat Java3D sterk verandert is?

Laatst bewerkt door een moderator:
...omdat de taal zelf niet zo veel veranderd ...

Maar nogmaals, heeft het zin om een taal te gaan leren die over misschien 5 jaar niet meer gebruikt wordt [in de game wereld]? C# lijkt me echt een goede keuze dan, en het is qua syntax vrijwel hetzelfde, misschien nog wel makkelijker ook. En ja, Microsoft Visual Studio is een groot doolhof, maar dat heeft iedereen die er voor het eerst mee gaat werken. :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan