Java database

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel222

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hallo,

Ik heb even een paar vragen over het maken van een Java database in combinatie met Netbeans en SQL Server 2008

Op dit moment ben ik bezig met een behoorlijk uitgebreide database voor een bedrijf, waarin inkoop, verkoop, voorraad, productie etc. gegevens zullen worden opgeslagen.
Het aantal tabellen wat ik reeds gecreerd heb is rond de 60 incl. de lookup tabellen, dit aantal is zo hoog omdat men de applicatie volledig op maat wil hebben.

Nu gebruik ik als IDE Netbeans 6.8 en als database MS SQL Sever 2008 Standard editie.
Mijn vraag is als volgt, om de applicatie te maken wil ik gebruik maken van JPA, hoe pak ik dit nu het beste aan, ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met JPA?

Moet ik nu 60 entity classes creeren in dezelfde applicatie? Moet ik dit dan verdelen over meerdere packages, of alles in 1 package laten?
Welke JPA provider kan ik het beste gebruiken, Hibernate of Toplink?

En tot slot zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de ontwikkeling van een uitgebreide database in Java in combinatie met MS Sql Server 2005 of 2008, op internet zie ik namelijk vaak dat men MySql gebruikt.

Alvast bedankt,

Marcel

Laatst bewerkt:
mysql is/was opensource nu de migratie met oracle. maakt deze nog sterker
er zijn veel tools wat van mssql niet kan gezegt worden zijn er veel migratie van andere systemen dus.

wat gebruik je het best, een datasource file en mysql je kan altijd nog naar een betalende gaan. mssql wordt weinig of niet ondersteund dus moeilijk hosting door iemand anders te laten doen

en verder bekijk ook sap zeer belangerijke speler

ook jdbc driver bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan