java en class

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
1.525
hee

ik wil een java bestand naar .class converte
maar ik zie dat iemand deze vraag ook heeft aleen ik krijg eeen error



>>>>
wpc42.png


ik hoop dat jullie een duidelijke uitleg kunnen geven :)
 
Zo te zien kan je computer het bestand javac.exe niet vinden. Heb je dat geïnstalleerd en staat die map in de PATH omgevingsvariabele?
 
Wat bedeol je precies met OMGEVINGSVERIBLE ?

en bedoel je dit met javac ? ?>>>>

70ke2u.png
 
Nee, met omgevingsvariabel wordt een instelling bedoelt waar in je programma's kan starten in command.
Je kan dit zelf aan gaan passen, maar je moet weten wat je doet.
Ik weet zelf niet wat het precies moet zijn, dus ik kan het je niet vertellen.
Als je een programma als Netbeans (Gratis) gebruikt, kan je je gemaakte code meteen proberen en wordt het ook omgezet in class files! (C:\Documents and Settings\username\NetBeansProjects\projectnaam\build\classes)
 
rechts klikken op "my computer/mijn computer" ==> dan "properties/eigenschappen" selecteren om dan de tab "advanced/???" aan te klikken.Onderaan vind je een knop environment variables/omgevingsvariabelen, daarop klikken... Nu zie je 2 grote velden, in het onderste veld zoek je variabele "path" en die selecteer je, vervolgens druk je op "edit/wijzig". Je krijgt nu een inputvenster met de variabelenaam "Path" en een lange rij variabelen met een punt-comma als scheidingsteken. hier moet je nu het path naar je JDK toevoegen, meerbepaald naar de bin folder ==> bij mij is dat: C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_10\bin; <== vergeet de punt-comma niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan