Java en explorer 7 crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik gebruik Internet Explorer 7.0.5730.13 en heb problemen met java applicaties.
Explorer 8 is geen optie omdat daar andere applicaties niet op draaien die ik op werk nodig heb.

Als ik een java applicatie open is er niets aan de hand maar zodra ik een tweede java applicatie open dan crasht de explorer en moet ik die
dmv ctl+alt+del weer afsluiten.

Nu heb ik natuurlijk ook wat gegoogled en kwam wat tegen om het jvm.dll te overschrijven met een andere maar dat wilde niet erg lukken.
Heeft iemand een suggestie hoe ik eea kan oplossen?

Het heeft voorheen wel gewerkt neem ik aan?

Heb je meest recente Java?
Al geprobeerd om de huidige Java (en/of IE) installatie te repareren, herstellen, of helemaal opnieuw te installeren (voor die laatste optie: eerst helemaal verwijderen)?

Andere mogelijkheid... (hoewel dat het eerste probleem nog niet oplost) ben je echt veroordeeld tot IE? Je zou ook eens FireFox kunnen proberen. Ik heb IE al jaren geleden de deur uit gegooid, en heb sindsdien met FF hoegenaamd geen problemen ondervonden.

Ik gebruik "bijna" voor alles Firefox maar we gebruiken op het werk een programma dat met Java werkt en dat wil niet met FF.Als ik dat Java programma wel met FF open en op de links daarin klik dan veranderd het venster van FF steeds naar heel klein.

Mijn collega en ik hebben vorige week allebei een identieke nieuwe lapop gekregen (HP elitebook 4850p) en hij heeft het probleem niet.
Verschil is dat collega met alles standaard werkt(oa IE 6 en ik er bij mij een paar progjes heb opgezet.
Bijv: IE7 vanwege de tabbladen, FireFox en Directory Opus(vervanger voor de verkenner)

Ik heb vandaag geprobeerd om jiniator te verwijderen en java6 maar dat gaf niet het gewenste resultaat.Toen ik de Java appl. opende werd dus weer meteen een java installatie aangeboden met hetzelde resultaat.

Ik zat nog te denken om terug te gaan naar IE 6 maar ik weet niet hoe dat evt te doen.Ik ben bang als ik de uninstal draai straks helemaal geen IE meer te hebben.
Of kan ik eerst nog wat andere trucs proberen?

Misschien is het een idee je IE te upgraden naar IE8, en daarop weer van voor af aan java te installeren.

En volgens mij kan je IE alleen helemaal verwijderen op een windows 7 computer. En als er nog geen IE8 op staat, dan is de kans klein dat t windows 7 is. En je hebt zoiezo nog een andere browser via waar je eventueel IE zou kunnen downloaden.
En mocht het zijn dat dat dit alles niet werkt: google Chrome. Lichtgewicht browser die goed werkt, net als FF, maar daarin werkt de app niet goed zo te horen. Zelf heb ik iets van 5 browsers, voor mocht het zijn dat iets niet werkt.

ga naar configuratiescherm klik op java zorg dat de console zichtbaar wordt (ook op warning plaatsen) en kijk wat voor error er in komt.

ps: ;) weer één die niet wist dat microsoft niet kan multitasken.

Laatst bewerkt:
Ik ben er inmiddels uit met de IT afdeling.

In de Bios van de laptop de processor op 1core gezet ipv 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan