Java fout of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hallo,
Ik zit met behoorlijk probleem.

Voor de vereniging moet ik via sportlink.nl inloggen om zo mijn KNVB gegevens te kunnen bewerken.

Echter nu is het volgende het geval.
bij mijn PC start het programma na downloaden 1x op en daarna niet meer.
Na het verwijderen uit mijn software en een herstart werkt het weer voor één keer.
Het is net alsof JAVA (ik zie java starten) hem de tweede keer niet meer herkend.
Ik heb alle instellingen al nagelopen, en die staan net als op een andere pc weaar alles wel werkt.
Alleen bij mijn PC werkt dat niet.
Ook al zonder firewall/virusscanner ed geprobeerd maar helpt niets.

Het is misschien wat warrig, maar ik geef graag meer uitleg indien gewenst.

http://www.sportlinkservices.nl/knvb/club-asp/6/productie/SportlinkClub.jnlp
Als je op deze link drukt krijg je als het goed is een inlogscherm te zien.
Nadat ik het dan weer sluit kan ik het niet meer voor een tweede keer starten.

PC DELL
IE7
Windows XP

bvd
Arie

Laatst bewerkt:
Al de nieuwste versie van java gedownload op www.java.com?
Alle recente update voor Windows (en IE7) geinstalleerd?

Cotje

Ik heb vandaag IE7 erop gezet maar nog niet de laatste updates.
Dat ga ik meteen even doen voordat ik wegga. Geef ZSM antwoord of het helpt.
Alvast tot zover bedankt.

Arie2507

Nog niet gelukt

Ik heb alle updates binnengehaald, maar het werkt nog steeds niet.
Er wordt aangegeven dat de internetpagina niet gevonden kan worden.

Misschien weet iemand een volgend advies om te proberen.
Ik krijg veel voor elkaar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Alvast bedankt.

Arie2507

Ik heb jdk6 update 10 en daar werkt het prima...

Heb je mischien een firewall die wat verkeer tegenhoudt ?
Kijk ook eens in het java control panel. "temporary internet files" en de "java application settings" staan hier alle velden ingevuld ? Staan deze ook naar bestaande folder en java versie ?
Het programma kan je ook vanuit hier opstarten, werkt dit wel ?

Op de java/site staan wat webstart programmas werken deze wel ?

succes

Hoi Skinflower,
Ik heb de laatste versie van JAVA
Alle paden kloppen en zijn bestaand
Alle instellingen van Java heb ik met twee PC's vergeleken en die zijn excact hetzelfde.
Firewall en virusscanner heb ik uitgezet en het probleem blijft.
Ik zal idd eens op de javasite verder kijken als dat ik normaal doe.
Toch ga ik al je stappen nog eens één voor één nalopen, maar ben bang dat het niet veel zal helpen, maar ik laat het weten.

Tot zover bedankt voor je suggesties.

Arie2507

Nou ik ben vandaag bezig geweest met van alles.
Ik heb SP3 en alle updates voor XP erop gezet
Heb JAVA eraf en er weer op gezet
Cookies en alles wat daarmee samenhangt verwijderd
Sportlink opnieuw geinstalleerd

maar niets werkt en ik kan geen verband ontdekken.
Ook alle paden zijn goed.

Op een laptop met Vista gaat die prima waar die met dezelfde internet aansluiting op een desktop niet opstart voor de tweede keer.

Dus samengevat:
Sportlink_club voor (KNVB) werkt op de ene PC (UPC verb) wel en de andere (planet) met zelfde configuratie niet.
Iemand nog een geniaal idee voordat ik met sportlink in de slag ga.

Arie2507

Kan je eens eens schermprintje maken van je foutmelding. Welke programma geeft de fout ? is dit java ? of Explorer. Of wordt het JNLP bestandstype niet meer herkent ?

Na de eerste keer opstarten staat het programma dan wel in de cache ?
Java control panel ->Temporary Internet settings -> view. (je kan hier ook een snelkoppeling laten maken,verschijnt op de desktop, erg handig als je programma tenminste werkt ;)

Heeft het mischien iets te maken met het opslaan van het password ?. Als je dit niet doet werkt het dan wel ?

Java laat bij een update altijd de oude versies staan, dus na een 2-3 jaar staan op je computer 5 java versie's.
Deze kan je meestal wel gewoon verwijderen via Uninstall software. Maar niet alle setting worden dan verwijderd. Dit kan betekenen dat er nog een setting naar een oude versie staat die je niet meer hebt.

Heb je mischien JAVA_HOME enviroment variable gezet ? (Volgens heel veel mensen is dit nog maar ik heb hem niet en nog nooit problemen gehad!). Controleer in iedergeval of die naar een bestaande JAVA versie wijst.

Kan je eens eens schermprintje maken van je foutmelding. Welke programma geeft de fout ? is dit java ? of Explorer. Of wordt het JNLP bestandstype niet meer herkent ?

Het jammere is dat er geen foutmelding wordt weergegeven!!
JNLP wordt wel herkend

Na de eerste keer opstarten staat het programma dan wel in de cache ? Ja[
/B]

Java control panel ->Temporary Internet settings -> view. (je kan hier ook een snelkoppeling laten maken,verschijnt op de desktop, erg handig als je programma tenminste werkt Werkt ook perfect en snelkoppeling kan idd worden gemaakt

Heeft het mischien iets te maken met het opslaan van het password ?. Als je dit niet doet werkt het dan wel ?nee, want ik hoef niet eerst in te loggen. DWZ als ik sportlink start totaan het inlogscherm en het dan afsluit kan het de tweede keer al niet meer opstarten. Dit is ook zo na inloggen

Java laat bij een update altijd de oude versies staan, dus na een 2-3 jaar staan op je computer 5 java versie's.
Deze kan je meestal wel gewoon verwijderen via Uninstall software. Maar niet alle setting worden dan verwijderd. Dit kan betekenen dat er nog een setting naar een oude versie staat die je niet meer hebt. Alles verwijderd en opnieuw 6.0 geïnstalleerd

Heb je mischien JAVA_HOME enviroment variable gezet ? (Volgens heel veel mensen is dit nog maar ik heb hem niet en nog nooit problemen gehad!). Controleer in iedergeval of die naar een bestaande JAVA versie wijst.[B]werkt ook allemaal

Ik geef me niet zomaar gewonnen, maar hoop dat we een oplossing en oorzaak zullen vinden...
Tot zover bedankt en ideeën zijn welkom.

Inmiddels is er ook een tweede PC waar het niet op werkt.
De ene XP media centre / SP 3 AVG 8.0
De andere XP home / SP 3 / Norton virusscanner. Daar werkt het wel op een laptop met vista home.
Dit om het wat makkelijker te maken:):D

Groet,
Arie

Laatst bewerkt:
als je restart zonder te verwijderen werkt het dan ook weer of moet je hem echt verwijderen?

Ik moet hem echt helemaal verwijderen.
Dus uit het configuratiescherm. Daarna restart en dan weer downloaden. daarna werkt ie weer voor één keer???

Misschien heel simpel gedacht, maar eenvoudig uitgedrukt zie ik het zo:
Ik instal het progje van sportlink
De eerste keer wordt het herkend.
Daarna krijg ik het niet meeer in beeld nadat ik het weer wil starten, maar misschien werkt het door op de achtergrond... of heb ik dat mis??

Arie

Laatst bewerkt:
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met CODECS???

Het is misschien een domme suggestie maar niet geschoten is altijd mis.

OF
Zou het te maken kunnen hebben met JAVA (TM) SE runtime environment en waar download ik die of zit dat bij Java6 ingebakken??

Arie

Laatst bewerkt:
Van Java 6 heb je een JRE (java runtime eviroment) of een JDK (=JRE + ontwikkeltools). Dit horen beide bij JAVA SE (standard edition). (je hebt ook nog een J5EE dit is enterprise edition, en bevat als extra het web applicatie gebeuren).

Sinds java 5 zit webstart in de JRE gebakken.. Dus je moet de goede versie hebben...

gr.

Versie numering van Java is niet altijd het sterkste punt geweest...eigenlijk zitten we nog steeds met versie 1.6 maar versie 6 klinkt gewoon beter...

Ik kan vanmiddag pas bij de pc's waar het om gaat en zal dat toch eens goed gaan bekijken.
Ergens hoop ik dat het daar mis zit want dan komt een oplosiing dichterbij.
ik laat het direct weten als ik wat heb gevonden.
Alvast bedankt voor je duidelijke uitleg skinflowers.

Gr.
Arie

dat is idd een hele handige site zeg. Ik denk dat we daar toch echt wel verder mee moeten kunnen.

Super man... ik laat je het vervolg weten, bedankt alvast:thumb:

Hallo,
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ja de vakanties voorbij dus weer veel op pad.
Ik ben druk aan het zoeken geweest naar oplossingen.

stand van zaken
Ik ben weer iets verder maar nog geen oorzaak kunnen vinden.
Als ik SPORTLINK voor de eerste keer start na installatie werkt ie perfect.
Maar daarna krijg ik het niet aan de praat door op de snelkoppeling te klikken.
Wanneer ik naar het progamma ga in JAVA control panel>VIEW en daar met rechts op de applicatie klik en kies voor run OFFLINE, werkt ie wel. rsrsrs
Wanneer ik op run ONLINE klik werkt die helemaal niet meer en moet ik opnieuw alles verwijdere en weer installeren.

Java al opnieuw geinstalleerd, gescand, etc.
het storende gedeelte zit dus in run on/off line.

Bedankt tot zover voor de hulp.

Arie

Laatst bewerkt:
jnlp

Ik heb hetzelfde probleem, ik snap er ook helemaal niets van. zou het met reg files te maken kunnen hebben?

Java

Hallo,
Het is al een hele ouwe vraag en ondertussen werkt het perfect.
Het zit hem in de instellingen van java.
In conf. scherm naar java en daar kun je de inst. aanpassen.

Groet
Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan