Ik ben bezig geweest met Dev C++ en Allegro in C++ en dit was lekker simpel behalve dat er voor Java meer standaard classes en filters zijn die ik wil gebruiken.
Nou weet ik alleen weer totaal niet waar ik moet beginnen?! Ik heb de JDK met Netbeans gedownload en wil nu een spel gaan schrijven. Ik wil geen spel voor de telefoon of een internet applet maar een .exe en alleen een fullscreen mode. Het moet een 2D spel worden en de guide moet ook het gebruik met Netbeans behandelen want alles wat ik inlaad krijgt alleen maar compile errors dus ik doe iets heel erg fout.
Zo zag mijn c++ tutorial eruit en dit is wat ik wil leren in Java. Weet iemand een site met de juiste guide want ik vind alleen maar telefoon en applet guides...
* Lesson 1 - Getting Started
* Lesson 2 - Bitmaps
* Lesson 3 - Clipping Bitmaps & Keyboard Input
* Lesson 4 - Masked Blitting, Drawing Sprites, Clearing Bitmaps and the Keyboard Buffer
* Lesson 5 - The Double Buffering Technique
* Lesson 6 - Using Timers
* Lesson 7 - Simple Sprite Animation
* Lesson 8 - Bounding Box Collision Detection
* Lesson 9 - Using Datafiles
Nou weet ik alleen weer totaal niet waar ik moet beginnen?! Ik heb de JDK met Netbeans gedownload en wil nu een spel gaan schrijven. Ik wil geen spel voor de telefoon of een internet applet maar een .exe en alleen een fullscreen mode. Het moet een 2D spel worden en de guide moet ook het gebruik met Netbeans behandelen want alles wat ik inlaad krijgt alleen maar compile errors dus ik doe iets heel erg fout.
Zo zag mijn c++ tutorial eruit en dit is wat ik wil leren in Java. Weet iemand een site met de juiste guide want ik vind alleen maar telefoon en applet guides...
* Lesson 1 - Getting Started
* Lesson 2 - Bitmaps
* Lesson 3 - Clipping Bitmaps & Keyboard Input
* Lesson 4 - Masked Blitting, Drawing Sprites, Clearing Bitmaps and the Keyboard Buffer
* Lesson 5 - The Double Buffering Technique
* Lesson 6 - Using Timers
* Lesson 7 - Simple Sprite Animation
* Lesson 8 - Bounding Box Collision Detection
* Lesson 9 - Using Datafiles