Java game tutorial voor newbie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik ben bezig geweest met Dev C++ en Allegro in C++ en dit was lekker simpel behalve dat er voor Java meer standaard classes en filters zijn die ik wil gebruiken.

Nou weet ik alleen weer totaal niet waar ik moet beginnen?! Ik heb de JDK met Netbeans gedownload en wil nu een spel gaan schrijven. Ik wil geen spel voor de telefoon of een internet applet maar een .exe en alleen een fullscreen mode. Het moet een 2D spel worden en de guide moet ook het gebruik met Netbeans behandelen want alles wat ik inlaad krijgt alleen maar compile errors dus ik doe iets heel erg fout.

Zo zag mijn c++ tutorial eruit en dit is wat ik wil leren in Java. Weet iemand een site met de juiste guide want ik vind alleen maar telefoon en applet guides...

* Lesson 1 - Getting Started
* Lesson 2 - Bitmaps
* Lesson 3 - Clipping Bitmaps & Keyboard Input
* Lesson 4 - Masked Blitting, Drawing Sprites, Clearing Bitmaps and the Keyboard Buffer
* Lesson 5 - The Double Buffering Technique
* Lesson 6 - Using Timers
* Lesson 7 - Simple Sprite Animation
* Lesson 8 - Bounding Box Collision Detection
* Lesson 9 - Using Datafiles

Ik weet niet meteen een kant-en-klare tutorial. Maar aangezien je denkt een .exe te maken met java kun je misschien best eerst een basic java course doornemen voor je aan games begint. In java is dit trouwens een executable jar.

Netbeans ken ik niet zo goed (ik zweer trouw aan eclipse) maar op de site van netbeans kun je wel user manuals met veel praktische voorbeelden vinden zodat je snel kunt beginnen met java.

Voor games in java moet je de API Java2D maar eens bekijken / bestuderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan