Java gebruikt veel geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Excuus voor het mischien misplaatsen van dit topic.

Java is een knap bedachte manier van....maar het gebruikt soms zoveel geheugen.
Helaas kun je volgens mij nergens geen isntellingen plegen als het gaat om het java pakket?? of wel soms??

Het zou mooi zijn als ik kon aangeven dat het maar zoveel mag gebruiken van het totale geheugen pakket aanwezig.

Nou mijn excuus, ik had iets duidelijker moeten zijn.

Ja die bedoel ik....

Waarom lees ik een ondertoon??

Omdat je het misschien over de JAVA koffie, het eiland JAVA (of waarschijnlijker ;)) de programmeertaal JAVA (relatief sloom) had ;).

Welke heb je? Die van SUN?
Heb je al geprobeerd om de trayicon uit te schakelen? Te vinden bij de misc. opties.

Ja die java koffie beker van Sun, alleen bij de opties kan ik niet vinden wat je bedoeld.

attachment.php

Hier?

Bijlagen

• java.png
    java.png
    18,1 KB · Weergaven: 459
En wat heeft dat dan voor gevolg, behalve het zien van het logo??

Miscommunicatie?:p

Ik zou voorstellen dat je je cache beperkt.

start>>instellingen>>configuratiescherm>>JAVA

Controlpanel, tabblad General, onderdeel Temp. Internet Files.

En daar dan je cache verminderen. Ik zie toch bij een opruiming door ccleaner dat er ENORM veel dingen van java moeten verwijderd worden. Vaak 50 tot 100 Mb. Dat vind ik wat veel. Je merkt ook dat het na een opruiming door Ccleaner (= Java-cache verwijderd) terug veel sneller gaat. Dus ik denk dat je er al wat mee bent, die cache wat in te perken.
Java_settings_cache.gif

James:)

Geplaatst door jjw
En wat heeft dat dan voor gevolg, behalve het zien van het logo??

Dat JAVA niet geladen wordt bij het starten van je systeem..

Mijn cache is bij mij 50 MB trouwens.

OK...ik bedoelde eigenlijk meer dat tijdens het gebruik van bvb Azurues, de java toepassing die nodig is enorm geheugen verbuikt, soms zoveel dat mn systeem even moeten slikken, vandaar de vraag.

James, die instelling die je laat zien, kan ik helaas niet plegen of vinden, best jammer.

Staat er bij het configuratiescherm geen theekopje (of zoiets)? Kan je niet op settings duwen daar rechtsonder?

James:)

Heb juist vernomen dat je daar niet op duwt, maar op klikt...
sorry daarvoor..

Heb juist vernomen dat het een koffiekopje moet zijn...
sorry daarvoor..

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jjw
OK...ik bedoelde eigenlijk meer dat tijdens het gebruik van bvb Azurues, de java toepassing die nodig is enorm geheugen verbuikt, soms zoveel dat mn systeem even moeten slikken, vandaar de vraag.

James, die instelling die je laat zien, kan ik helaas niet plegen of vinden, best jammer.

Mijn instelling wel dan?

In dat zelfde scherm 1e tabblad, onderaad. Daar vind je het van James.

Hmm.. Ik weet niet waar Azureus in geschreven is maar java apps. trekken hier ook altijd flink geheugen.

En het is JAVAkoffie dus ook een KOFFIEkopje..

Ja daar keek ik ook, keek alleen niet verder als mijn neus lang is...excuus.
Ik heb de settings veranderd, deze stond op ongelimiteerd, die staat nu op 50 mb gebruik.
Ik zal eens een paar dagen aankijken wat het resultaat is.
Dankjewel alvast voor het uitleggen....

Dat geld voor allebij natuurlijk....:D

Nou ik moet zeggen dat nadat ik de instelling op 50 mb heb gezet het iets beter is geworden.
Dankjewel voor de uitleg.

Voorlopig werkt het beter als voorheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan