Java Gui

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hoi,

Had gehoopt dat iemand hier mij misschien zou kunnen helpen.

Ik heb een JForm Gemaakt. Nu wil ik een stukje film erin zetten, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Iemand een idee misschien ?

Overigens kan je de extensie van de film hier buitenbeschouwing laten.

Alvast bedankt !

Ah,, oké killermenace, bedankt voor de links. Ik zal me er in verdiepen.

Zodra het mij is gelukt zal ik het even melden.

Nou,

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om een film in een applet af te laten spelen.

Nu zit ik alleen maar met een klein probleem, namelijk: Hoe open ik een applet als ik in de Gui op een knop klik ?

Iemand een idee ?

Alvast Bedankt !

Een applet wordt geïnitialiseerd in de method init().
Verder kun je ook start() , stop() en destroy() gebruiken, maar het belangrijkste is dat je applet wordt gestart als je hem aanroept.
Je zet je GUI dus in je init() en runt hem dan.

Als dit niet is wat je bedoeld heb ik je probleem verkeerd begrepen en is het misschien handiger om (een stukje van) je code hier te posten.

Hoi Clemens Schalkw,

thanks voor je reactie.

Hoe zou ik dan mijn GUI in de init() methode moeten zetten ?

Heb je misschien een voorbeeld code ?

Ik dacht zelf namelijk aan misschien een constructor aanmaken om alles te linken met mijn GUI, maar daar zit ik ook vast.

Overigens is de code nogal groot en is het gelinked met meerdere classes, dus als je een bepaald stukje code wilt zien meld het dan even.

Laatst bewerkt:
In een applet heb je geen constructor. Je hebt voor een applet in principe 4 methods die het programma besturen:

init() -> hierin initialiseer je de hele boel. Deze method wordt als eerste aangesproken als de applet wordt gestart (netals normaal de main-method).

start() -> deze wordt direct aangeroepen na init() , maar ook als de applet (tijdelijk) niet te zien is geweest (bijvoorbeeld geminimaliseerd).

stop() -> met stop wordt de applet "gepauzeert" als de applet (tijdelijk) niet te zien is (bijvoorbeeld geminimaliseerd).

destroy() -> Deze zorgt ervoor dat alles wordt weggegooit op het moment dat je de applet sluit.

Deze methods zijn niet voor iedere applet echt nodig, maar het is wel een handige richtlijn.
Verder verwijs ik je naar mijn topic om meer te zien hoe ik een GUI opbouw.
Hierin valt overigens ook meteen af te lezen dat ik zelf ook nog maar een beginner ben, dus bepaal zelf maar hoe waardevol de informatie is die je van mij krijgt :P

hoi,

nee, helpt niet echt veel, ben misschien niet duidelijk. Ik ben namelijk al bekend met de methodes en wat ze doen, dus dat is het probleem niet.

Ik weet alleen niet hoe je bijvoorbeeld een applet opstart zodra je op een button klik, snap je ?

Nu kan ik een button maken, dus dat is niet het probleem, maar ik wil weten hoe je die moet linken met de applet.

Je zal waarschijnlijk iets moeten doen met de init() methode, maar wat . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan