Java jre. Volgens pc al geinstaleerd maar kan jre niet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik heb dit probleempje volgens mij al langer dan vandaag.

Ik wou dus ff nummertje downloaden.
Dus ik starte limewire pro.

Maar toen ik dubbelklikte zei die dat ie volgens mij versie 5.1 van java of hoger nodig had.
Dus ik dus naar download pagina gaan. Ik java jre downloaden.
Ik dus op exe drukken en dan krijg ik zon error met zon geel uitroeptekentje met het verhaal dat jre al geinstaleerd is.

Als ik op ok klik krijg ik dan het schermpje van jre om de instalatie te bevestigen.

Ik dacht van wtf. Ik dus nog maar een keer limewire pro opstarten. Maar weer zegt ie dat ie jre nodig heeft.

Maar volgens de pc is het al geinstaleerd.
Hoe kan dit nou. Dit slaat tog nergens op.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Bedankt alvast voor de moeite:D

Welke versie van jre heb jij momenteel geïnstalleerd? Misschien is deze te oud voor Limewire en zegt ie daarom dat je naar een hogere versie moet gaan.

J2SE Runtime Environment 5.0 Update 9
Dat is inderdaad de meest recente update. Maar staat er misschien ook nog een oudere versie op je systeem?
In Software, Programma's wijzigen en verwijderen, zou ik eventueel nog aanwezige oudere versies van Java verwijderen, dan de PC herstarten en Limewire proberen opnieuw te installeren.

Srry nee.

De enige j2se die ik zie is de gene die ik net heb opgenoemd.
Ook als ik updates weergeef zie ik er maar 1.

Ik heb limewire pro opnieuw geinstalled en die doet het nog steeds niet.

Ik heb Ook nog java proberen te verwijderen in Software in mijn configuratiescherm.
Alleen als ik dan op verwijderen druk krijg ik de volgende error "error 1324. the path program files containts an invalid character"

En ideeen?

Dan zou ik Windows Installer Cleanup Utility downloaden en installeren. Open het programma, zoek de regel met "J2SE Environment Runtime 5.0 Update 9" en Remove die regel. Start de PC opnieuw op en installeer J2SE Environment Runtime 5.0 Update opnieuw. Kun je nu wel Limewire installeren en gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan