java: jucheck.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Berichten
129
Regelmatig krijg in beeld van java: jucheck.exe.
Wanneer ik na doorgaan en installeren aangeef krijg na verloop van tijd de melding:

C/: users/HGDFCO~1.DEV/AppDATE/local/temp||fx-runtime.exe is corrupt.

Ik werk met Windows Vista.

Waardoor onstaat dit probleem en wat is de oplossing hiervoor?

Henk de Vries
 
Hallo Henk, :)

Waarschijnlijk is je Java-installatie corrupt/kapot.
Ik raad je aan om alle Java-versies te verwijderen via Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm en de nieuwste versie van Java te downloaden via Java.com
 
Laatst bewerkt:
Ik zou proberen eens de laatste java versie te downloaden van Oracle en die vers over je huidige installatie te installeren.

Overigens klinkt de naam van de file niet fris en is mogelijk onderdeel van een trojan of andere spyware. Scan dus zeker ook eens met MBAM of een andere spyware scanner.

de juiste java naam is namelijk JUSCHED tenzij je niet een standaard java gebruikt.
 
Jucheck.exe is het verificatieproces voor Java-updates. Dit proces controleert op internet of er updates beschikbaar zijn voor de Java-software die op uw computer is geïnstalleerd. Als er updates beschikbaar zijn, ontvangt u een melding en/of regelt het programma het downloaden en installeren van de updates. Laat dit proces op de achtergrond draaien om ervoor te zorgen dat uw Java up-to-date blijft.

Als een nieuwe Java-update beschikbaar is, wordt een ballon met knopinfo weergegeven.

U kunt de nieuwe update installeren door op het meldingsvenster te klikken.

Opmerking: als u een Windows Vista- of Windows 7-besturingssysteem gebruikt, wordt de toestemmingsprompt voor gebruikerstoegangsbeheer (User Access Control - UAC) weergegeven.
De toestemmingsprompt wordt weergegeven als een gebruiker probeert een taak uit te voeren waarvoor de gebruikers beheerderstoegang moet hebben. Klik op de knop Continue (Doorgaan) om de nieuwe Java-update te installeren.

Bron: Java.com
 
Ik zie het, JUcheck is de file die wordt aangeroepen door jusched. Ingevoerd, omdat vista en w7 inderdaad elevated user moeten hebben.
 
java

Bedankt voor de reacties.
Ik heb alle software van java onder programma-onderdelen verwijderd.
Daarna de computer opnieuw op gestart en via java.com nieuwe software gedownload.
Na enige tijd krijg ik wederom de melding
"C:/Users/HGDFO~1.DEV/APPDATA/local/temp\\fx-runtime.exe is corrupt."

Wat staat mij nu nog te doen?
 
Ik weet het niet, maar misschien is een herstelpunt gebruiken een optie, als je die aan hebt staan.
 
Bedankt Mumzel, maar misschien een beetje dom; hoe kan ik herstelpunt gebruiken en hoe staat deze aan?

Henk
 
Mijn probleem is nog niet opgelost.
Ik heb op 15 juli een mail gezonden naar orcale.com met dezelfde vraag.
Tot nu toe heb ik hierop geen antwoord ontvangen.
 
Ik neem aan dat je de laatste twee aangedragen opties hebt geprobeerd? Heb je tijdens het installeren van java je internet explorer uitgezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan