java klasse imports

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnSir

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2013
Besten,

Samen met een vriend ben ik bezig om een domotica projectje in java te schrijven. Buiten het feit om dat we een web interface erbij ontwikkelen, willen we er ook een console bij hebben. En daar komt het, deze console moet zowel in ascii als grafisch bestaan. De reden voor ascii is omdat we dit in eerste instantie voor de raspberry pi ontwikkelen en bedoeld is om te draaien in een terminal (als je de console wilt uiteraard).

We hebben hier wel een oplossing voor met het de charva library (http://www.pitman.co.za/projects/charva/FAQ.html). Een prima oplossing omdat dit vrijwel 1 op 1 de swing routines kan vervangen (vervang "import javax.swing.JButton" met "import charvax.swing.JButton" en je bent kaar).

Leuk, maar nu is de vraag dus, is er op de een of andere manier mogelijk om selectief je libraries te importeren in de vorm van niet letterlijk nemen maar ik bedoel iets als:

Code:
if(Config.graphical==true) {
    import javax.swing.JButton;
} else {
    import charvax.swing.JButton;
}

please say yes, of zal ik continu twee versies moeten onderhouden?

grtz,
John.

(Voor de geintresseerden: PiDome )

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit niet mogelijk. Wat volgens mij wel mogelijk is, is om één van de klasses 'unqualified' te gebruiken en de andere 'qualified', dit geeft volgens mij het gewenste effect.

Code:
import javax.swing.JButton;

public class MyClass {

public MyClass {
          JButton swingB = new JButton("ik ben een swing button"); //unqualified
          charvax.swing.JButton charvaxB = new charvax.swing.JButton("ik ben een charvax button"); //qualified
     }
}

Bron: http://stackoverflow.com/questions/...java-or-import-two-classes-with-the-same-name

Groet,
Bram

Dat ik daar niet aan gedacht heb.... wordt dan wel een flinke bulk aan code, iets wat ik graag wilde verminderen, ik kan kijken hoe ver ik er mee kan komen.

bedankt!

groet,
John.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan