Java Lek In nieuwsbrief September

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
in de laatste nieuwsbrief staat een waarschuwing over Java. ook een button om aan te klikken zodat je kan testen of je Java op de pc hebt staan
volgens mij heb ik dat ook omdat ik iedere keer een melding krijg voor een nieuwe update, Maar als ik de test doe krijg ik de volgende mededeling

Java-versie controleren
Er is geen werkende versie van Java op uw systeem gedetecteerd. Java installeren door op de downloadknop te klikken.

Dus heb ik nu wel of geen Java op de PC

Gewoon in de lijst met geïnstalleerde programma's kijken.
Start -> Configuratiescherm -> Programma's.
Als hier geen Java staat heb je het niet :)

Ik kreeg net ook een Java update melding; ik heb het een beetje uitgezocht en VOLGENS MIJ zit er geen rootkit in. Ik heb dus geüpdate; met wat scans en internet heb ik gecontroleerd of er virussen in zaten en volgens mij niet.

Je kunt in dit soort gevallen als je het niet zeker weet beter gewoon een nieuwe versie van de website van java zelf afhalen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan ook; ik klikte op de knop "meer info". Hij ging toen naar de Java website, waardoor ik het veel meer vertrouwde. Voor de zekerheid toch gecontroleerd na het installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even los van het feit dat de nieuwsbrief van september onjuiste informatie bevat (onderstaande quote is onjuist)

"Nee. Je hoeft Java niet uit te schakelen, zo lang je maar de OpenJDK 6 gebruikt"

is de nieuwsbrief achterhaald.
Er is inmiddels een update beschikbaar die het lek dicht.
Zie

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/overview/index.html

Downloaden via java.com kan uiteraard ook.

Tardis

java.jpg

net even nagekeken en vind dit ondanks dat de test vermeld dat er geen java geinstaleerd is zie foto

Laatst bewerkt:
Dan kan je het misschien gewoon deïnstalleren en opnieuw installeren via de website? Dus niet alleen de update maar de volledige versie?

ok alles gedelete en de nieuwe erop gezet hartelijk dank voor de info en hulp:thumb:

Als je met Firefox werkt en je kijkt naar de site die in de nieuwsbrief staat aangegeven, dus om te kijken of je Java hebt, dan kan het zijn dat je ziet dat je geen Java hebt. Het gekke is dat op sommige computers en dus bij diverse gebruikers, Firefox de Java zelf al heeft uitgeschakeld met daarbij een uitleg waarom.

Verder wil ik jullie er even op wijzen dat in computer/virus/trojan land alles heel snel gaat. Wat er nu in de nieuwsbrief is geschreven is nog steeds van toepassing, maar sommige dingen zullen al niet meer kloppen. Iedereen weet dat als je iets schrijft, dat het dan 2 dagen misschien later al oud nieuws is. De kritiek over de nieuwsbrief met onjuiste dingen erin, vind ik dus iets te ver gaan.

Maar........................lees dit even door: http://webwereld.nl/nieuws/111638/-java-noodpatch-bevat-nieuw-kritiek-lek-.html
Dan zal je lezen dat het lek nog lang niet gedicht is en dat je toch nog steeds moet oppassen. Java is soms helemaal niet nodig op een pc, maar voor wie het wel wilt gebruiken:

Voor de veiligheid volstaat de volgende, weinig ingrijpende aanpak:
1. werk Oracle Java bij naar 7u7;
2. schakel de Java-invoegtoepassing uit in je webbladeraars (Firefox, Chrome, ...).

Overigens komt in Windows ook een update uit, maar ook deze dicht niet het hele lek. Voor de Windowsgebruikers, lees deze site maar even: http://www.security.nl/artikel/39627/"Java_schadelijk_voor_Windows_computers".html
Heb je Java niet nodig, haal het dan helemaal van je computer af, de meeste gebruikers onder ons hebben het vaak niet eens nodig. Wanneer je het nu uitschakelt en alles blijkt nog te werken, vraag je zelf dan eens af waarom je het op je computer zou zetten. Het is maar een tip. ;)

Verder nog een tip: als je niet zeker weet hoe, wat, waarom en wanneer........................hou de sites in de gaten waarop geschreven staat hoe het met het lek is. Dat is jezelf informeren en dus zorg er zelf voor dat je computer veilig houdt. Is bij Windows misschien wat moeilijker ;) maar toch. Neem niet altijd alles maar aan van anderen, maar lees zelf eens hoe iets in elkaar steekt en werkt.
Het nieuwsbrief artikel was en is nog steeds actueel!!!!!

Laatst bewerkt:
Femke,

het is prima om gebruikers op lekken te wijzen.
Zorg er dan wel voor dat de info die je geeft juist is.
En al dat niet zo is, wees dan zo eerlijk om dat toe te geven.
Je reactie is erg goedkoop en je aanpassing klopt niet.

Enige wat je nu hebt bereikt is dat je in ieder geval bij mij niet geloofwaardig overkomt.

Tardis

Helaas voor jou is mijn info geheel juist.
En zelfs zijn de updates die je krijgt, nog steeds niet voldoende om de lekken te dichten.

Verder als wij, de gehele redactie, nieuwsbrieven schrijven over actuele dingen, dan moet je rekenen dat wanneer de nieuwsbrief uitkomt, er een aantal dagen tussen zitten. Dus tussen het schrijven en het maken en versturen van de nieuwsbrief. Vandaar mijn reactie en die is dus niet goedkoop maar de waarheid.
Ik hoef niets toe te geven, helaas voor jou.
Áls je mij nu in het kwaad daglicht wit zetten, zul je toch van betere huize moeten komen.

Dus ik verwacht graag van jouw een excuus. Maar dat zal te veel gevraagd zijn, neem ik aan.

Ook in jouw geval luidt het spreekwoord: de beste stuurlui staan aan wal. Maak je zelf eens nuttig, zou ik zeggen.................wees een freelancer en schrijf ook eens een stukje voor de nieuwsbrief, maar ook dat zal wel te veel gevraagd zijn.

Toch bedankt voor je reactie hoor, ik kan er wel om lachen.

Hallo,

ik kom net terug van vakantie en stoot in de nieuwsbrief over het lekt in JAVA.
Even gekeken bij Firefox AddOns en ik zie staan dat ik gebruik:
JAVA Deployment Toolkit 6.0.350.10
JAVA (TM) Platform SE6 U35 6.0.350.10
Nu komen bij mij twee vragen op:
ik heb ze in FireFox uitgeschakeld, maar zijn dit nu de boosdoeners of is dit nog de veilige versie 6?
Wat is de veilige Open JDK6=

Verder opbouwende kritiek maar geen gescheld over welles nietes gelijk hebben. Daarmee los je geen problemen op.

Emjee

Oracle heeft echter nog geen patch voor het probleem uitgebracht. Door het lek kunnen hackers de JVM sandbox omzeilen in de omgeving van de laatste Java SE software: versie 7 update 7.

Als je openJDK 1.7 hebt, dan ben je ook onder Ubuntu en Windows (nog) niet veilig. De plugin (icedtea) in je browser uitschakelen volstaat.

Wanneer je geen JAva nodig hebt o f gebruikt adviseer ik om Java gewoon te verwijderen van je pc. Wil je het echter wel, dan gewoon in je browser uitschakelen totdat er een oplossing is.

Verder adviseer ik alle Windows gebruikers om IE ook maar even niet te gebruiken of helemaal niet, aangezien die ook al weer een lek had.
Beter is Firefox te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan