java leren

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil ze bijden leren maar wat is nou het leukst/best?

Zelf vind ik voor java gaan, maar meer vanwege dat ik totaal geen idee heb wat visual basic precies inhoudt, kan ik niet de afweging maken tussen die 2.
Java kan je heel veel mee, als je het eenmaal doorhebt. Java is in het begin misschien wel lastig om mee te beginnen, maar als je een goed boekt hebt erover, dan kan dat heel erg helpen.

VB: kleine programmaatjes voor dagdagelijkse berekeningen, eenvoudig om aan te leren. Het concept is dat je een schermpje maakt en daarachter de berekeningen gaat koppelen

Java: Alles wat VB kan en veel meer, local- of weboriënted maar veel moeilijker aan te leren. Het gaat veel langer duren voor je effectief een programma maakt waar je echt iets mee bent. Hier is het concept dat je een programma maakt en achteraf beslist hoe het er grafisch uit zal zien.

Alles hangt dus af van hoeveel tijd je wilt spenderen om het te leren en wat je uiteindelijk wilt bereiken.
IMHO zou ik je ook aanraden een goed startersboek te kopen omdat ik nog geen enkele website heb gevonden die dezelfde kwaliteit levert. Het probleem is dat sites teveel informatie proberen te geven en dat is voor een starter nogal verwarrend.

Ik ga mee in de mening van GAB. Met Java kan je veel meer. Als je het echter eerst wat makkelijker wil, begin dan met VB en dan heb je meteen een goede basis om later aan Java te beginnen. Nog een voordeel aan Java is dat het platformonafhankelijk is. Je kan het dus op elk besturingsprogramma uitvoeren zonder dat je als ontwerpen dingen moet veranderen.

Als je dan beslist om Java te leren dan kan ik je dit boek aanraden:

Programmeren in java met BlueJ

Er zijn ook nog talloze boeken te vinden op 'Google books', maar dat laat ik aan jou over.

Maar, als je echt van plan bent om het goed te leren en er op wilt vooruit gaan, dan stel ik toch voor dat je een boek koopt. Zo heb je het altijd bij de hand en kun je veel makkelijker dingen opzoeken. Met een online-versie heb je alleen maar ellende. (Is mijn mening)

Dit is het boek dat ze in België gebruiken in het eerste jaar van de universiteit. Naar mijn mening een heel goed boek omdat er niet direct wordt begonnen met de visuele aspecten, maar eerst over de inhoud. En dat is ook waar het in java uitgaat. Eerst wordt de binnenkant gemaakt, dan pas wordt er beslist over hoe het eruit zal zien.

Alvast veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan