Hallo,
Ik ben momenteel bezig met een Minecraft 2D Platformer. Heel veel werkt al alleen ik wil graag een torch toevoegen in mijn inventory. Maar ik wil hierbij ook dat de vlammen hiervan bewegen zoals in het echte Minecraft. Ik zag misschien te denken aan een soort van image loop waarbij ik 3 images maak en die zich telkens herhalen. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe maak ik zo'n image loop van 3 images die zichzelf telkens herhalen?
P.S.: Ik gebruik een terrain.png en geen aparte images voor elk block of item. Ik roep de terrain.png aan in Tile.java waardoor ik hierna gewoon de volgende code kan invoegen:
public static int[] dirt = {0, 0}; (In de bovenste hoek van de terrain.)
Om de x & y cordinate duidelijk te maken hieronder een andere:
public static int[] grass = {1, 0}; (1 = X, 0 = Y)
Dus ik wil de images via de terrain.png kunnen gebruiken.
Ik ben momenteel bezig met een Minecraft 2D Platformer. Heel veel werkt al alleen ik wil graag een torch toevoegen in mijn inventory. Maar ik wil hierbij ook dat de vlammen hiervan bewegen zoals in het echte Minecraft. Ik zag misschien te denken aan een soort van image loop waarbij ik 3 images maak en die zich telkens herhalen. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe maak ik zo'n image loop van 3 images die zichzelf telkens herhalen?
P.S.: Ik gebruik een terrain.png en geen aparte images voor elk block of item. Ik roep de terrain.png aan in Tile.java waardoor ik hierna gewoon de volgende code kan invoegen:
public static int[] dirt = {0, 0}; (In de bovenste hoek van de terrain.)
Om de x & y cordinate duidelijk te maken hieronder een andere:
public static int[] grass = {1, 0}; (1 = X, 0 = Y)
Dus ik wil de images via de terrain.png kunnen gebruiken.